خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در سطح بین الملل » شهیده میعاد الجبوری

تاریخ انتشار : 1397/05/17 - 17:25

 کد خبر: 370
 926 بازدید

شهیده میعاد الجبوری

شهیده میعاد الجبوری مادر ۵ فرزند و از زنان عشایر شهر «شرقاط »در استان «صلاح الدین» چندی پیش در میدان مبارزه با تروریست‌ها به شهادت رسید. وی تنها زنی بود که در عملیات مشترک ارتش عراق و نیروهای مردمی و بسیج عشایر برای بازپس گیری یکی از روستاهای اشغال شده، شجاعانه در کنار مردان رزمنده […]

شهیده میعاد الجبوری مادر ۵ فرزند و از زنان عشایر شهر «شرقاط »در استان «صلاح الدین» چندی پیش در میدان مبارزه با تروریست‌ها به شهادت رسید. وی تنها زنی بود که در عملیات مشترک ارتش عراق و نیروهای مردمی و بسیج عشایر برای بازپس گیری یکی از روستاهای اشغال شده، شجاعانه در کنار مردان رزمنده ی دیگر ایستاد تا این روستا را از لوث وجود تروریست‌ها آزاد شود.
این بانوی رزمنده، بعد از کشته شدن تعداد زیادی از فرزندان عشیره و قبیله‌اش و مشاهده وحشیگری‌های داعشی در طول دوسال زندگی در زیر سایه این گروه تروریست، صبرش تمام شد و با در دست گرفتن سلاح عازم میدان نبرد شد.
حضور او به عنوان یک زن در خط مقدم نبرد با تروریست‌ها نوعی سنت شکنی به حساب می آمد و از این رو مخالفت‌های بسیاری روبرو شد؛ او اما پرچم عراق را به دوش انداخت، سلاحش را محکم در دست گرفت و پای در میدان نبرد نهاد.
«میعاد» در خلال دو سالی که در زیر سلطه داعشی‌ها در شهرش زندگی می‌کرد به صورت پنهانی تحرکات تروریست‌ها را به رزمندگان عراقی منتقل می‌کرد و به جز استفاده از پوشش اجباری داعش برای زنان، هرگز زیر بار دستورات این گروه ترویستی نرفت.
او به همراه خانواده‌اش بعد از این دوسال سختی و مشقت به جمع هزاران عراقی آواره در اردوگاه های اقلیم کردستان پیوستند و در این فاصله همسرش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و به زندان افتاد. «میعاد» علت بازداشت همسرش را نمی دانست اما معتقد بود که او را با یکی از افراد تحت تعقیب وابسته به تروریست‌ها اشتباه گرفته اند.
بعد از بازداشت همسر، میعاد به «تکریت» سفر کرد و فرزندانش را که بین یک تا هفت سال داشتند را به یکی از بستگان سپرد و خود برای مشارکت در نبرد علیه داعشی‌ها راهی شد. کودکان «میعاد» می‌گریستند اما او به آن‌ها قول داد که او به زودی بازخواهد گشت. اما بازگشت او با شهادت همراه شد و کودکانش را در حسرت دیدار دوباره مادر داغدار کرد. این بانوی رزمنده مقاومت روز چهارشنبه ۳ خرداد ماه در حالی که تا آخرین نفس در برابر ترویست‌ها می‌جنگید در یکی از روستاهای موصل به شهادت رسید.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : زنان شهیده در سطح بین الملل
ارسال دیدگاه