خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در سطح بین الملل » شهیده نورا جمال محمد شلهوب

تاریخ انتشار : 1398/05/07 - 19:38

 کد خبر: 14436
 1233 بازدید

شهیده نورا جمال محمد شلهوب

شهیده نورا جمال محمد شلهوب از کوچکترین زنان شهادت طلب به شمارمی رود . وی درخانواده ای متدین و پایبند به اسلام متولد شد ، موقع شهادت فقط ۱۵ سال داشت. به دین عشق می ورزید و از حافظان قرآن بود ، نسبت به رخدادهای انتفاضه بویژه انتفاضه الاقصی بسیار حساس بود. نورا در ایستگاه ایست بازرسی(طیبه) که جدا کننده سرزمین های اشغالی سال ۱۹۶۷ از سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ می باشد، اقدام به عملیات استشهادی نمود .

نام : نورا
نام خانوادگی : جمال محمد شلهوب
سن : ۱۵ سال
محل شهادت :  طولکرم
تاریخ شهادت:  ۲۰۰۲/۲/۲۴
حادثه منجر به شهادت : عملیات استشهادی       

شهیده نورا جمال محمد شلهوب از کوچکترین زنان شهادت طلب به شمارمی رود . وی درخانواده ای متدین و پایبند به اسلام متولد شد ، پدرش دامپزشک بود و موقع شهادت فقط ۱۵ سال داشت. از زمان کودکی دارای هوش فراوان بود تا حدی که در مدرسه بین همکلاسی ها و معلمانش محبوبیت زیادی پیدا کرده بود ، هر کس او را می شناخت دوستش داشت. به دین عشق می ورزید و از حافظان قرآن بود ، علی رغم سن کمش در اکثر فعالیت های اسلامی مدرسه مشارکت می کرد . نسبت به رخدادهای انتفاضه بویژه انتفاضه الاقصی بسیار حساس بود، و از شرح زندگی شهیدان و شهادت طلبان متاثر می شد، تصاویر و وصایای رهبران شهید انتفاضه، و شهادت طلبان فلسطینی را جمع آوری می کرد. وی از آگاهی های سیاسی و فرهنگی بسیاری برخوردار بود و همه اتفاقات و تحولات فلسطین و جهان را دنبال می کرد و از توطئه های آشکاری که در خلال مذاکرات صلح علیه ملت فلسطین جریان داشت آگاه بود.
از وی مطالب زیادی منتشر نشده است و شاید دلیل اصلی آن کم سنی اش باشد، اصلی ترین یادگارهای وی عکسی است با وضوح کم و وصیت نامه ای به شفافیت آفتاب که نشانگر رشد فکری و بسیار بالای او و درایت و هوشیاری اش می باشد.
نورا در ایستگاه ایست بازرسی(طیبه) که جدا کننده سرزمین های اشغالی سال ۱۹۶۷ از سرزمین های اشغالی سال ۱۹۴۸ می باشد، اقدام به عملیات استشهادی نمود . از نحوه عملیات و میزان تلفات و خسارات صهونیست ها خبری منتشر نکردند و بقایای پیکر او دو روز بعد تحویل خانواده اش گردید ، که با تظاهرات گسترده مردم طولکرم تشیع گردید و به این ترتیب نام وی به عنوان کم سن و سال ترین زن شهادت طلب فلسطینی ثبت گردید.
نورا در وصیت نامه خود می نویسد : «…از شما می خواهم دعا کنید، خداوند شهادت من و همه شهیدان را مورد پذیرش درگاهش قراردهد.
ای اشغالگران غاصب! زمان آن رسیده که به تو درسی قاطعانه بدهم . در اثنای عملیات تصمیم گرفتم که نامه ای را برای اشغالگران بفرستم و به آنان بگویم : ای قوم یهود! در سرزمین و دیار ما امنیت نخواهید داشت ، از زمین من بیرون بروید ، زیرا این سرزمین بر شما حرام خواهد بود.
…من این عملیات را به ارواح شهیدان فواز بدران ، عامر حضیری ، محمود مدنی ، یاسر بدوی ، رائد کرمی ، دکتر ثابت ثابت ، فراس جابر ، محمود ابوهنود ، ناصرحمدان ، عبدالرحمن حماد و شهیدان قتل عام نابلس و شهدای کشتار بیت لحم و بیت ریما و عین الفارعه و همه شهیدان هدیه می کنم.»
…پیروز باد اسلام و مسلمانان ! ننگ و عاد باد بر پست فطرت ها ، جاسوس ها و قاتلانی که مجاهدان را کشتند!
و زنده باد فلسطین آزاد
شهید زنده : نورا جمال محمد شلهوب

 

موسسه پویان قائم آل محمد (عج)


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در سطح بین الملل
ارسال دیدگاه