خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در سطح بین الملل » شهیده اشرقت القطنانی ؛ شهید مقاومت اسلامی

تاریخ انتشار : 1398/05/01 - 19:23

 کد خبر: 14391
 1256 بازدید

شهیده اشرقت القطنانی ؛ شهید مقاومت اسلامی

شهیده اشرقت، قبل از شهادت در پستی بر روی صفحۀ فیس بوکِ خود، سید حسن نصر الله را امیدِ خود برای آزادی فلسطین و بیرون راندن “اسرائیل” دانسته بود.

اشرقت القطنانی و سید حسن نصر الله

 

پیکر شهیده اشرقت القطنانی ، یک ماه پس از شهادتش، زیر بارش باران، در شهر نابلس در کرانه باختری تشییع شد.
در حالی که رژیم صهیونیستی خانوادۀ اشرقت را ملزم به دفنِ شبانۀ پیکرش کرده بود، آن ها از این دستور سرباز زدند و با وجود بارانی بودن هوا، در میان صدها تن از مردم نابلس به تشییع پیکر او پرداختند.  ماجرای أشرقت القطنانی شهید فلسطینی و آنچه قبل از شهادت خود برای سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نوشته بود نشان داد نیروهای انتفاضه در فلسطین راه مقاومت را می دانند و مقاومت در اعماق جان آنهاست و آنگونه که برخی تصور می کنند، اقدامات آنها صرفا در حد واکنش نیست.

تشییع کنندگان علاوه بر پرچم فلسطین، عکس بزرگی از اشرقت را به همراه داشتند که در کنار عکس سید حسن نصر الله قرار داده شده و زیر آن نوشته شده بود: “سید حسن نصر الله، در میان ما حضور دارد” و به این ترتیب، بر وحدت مقاومت در فلسطین و لبنان تاکید کردند.
شهیده اشرقت، قبل از شهادت در پستی بر روی صفحۀ فیس بوکِ خود، سید حسن نصر الله را امیدِ خود برای آزادی فلسطین و بیرون راندن “اسرائیل” دانسته بود.
به نوشتۀ وبگاه شبکه روسیا الیوم، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان، در تماسی با طاها قطنانی پدر شهید اشرقت، شهادت دخترش را تسلیت گفت و او را “شهیدِ مقاومت اسلامی” خواند و افزود: برای من، اشرقت، همچون فرزندم (شهید) هادی است.
نتایج کالبد شکافی نشان داد که اشرقت، بر اثر اصابت ۹ گلوله در قلب، ریه ها و لگن به شهادت رسیده است.
طاها القطنانی با تاکید بر این که قصد دارد کنفرانسی مطبوعاتی با حضور پزشکانِ کالبد شکافی برگزار کند، خاطر نشان کرد که قاتلان اشرقت، در حالی که می توانستند او را بازداشت کنند، ترجیح دادند خونسردانه او را به شهادت برسانند.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی جبهه جهانی مستضعفین

تهیه و تنظیم : زینب ۱۳۵


برچسب ها : , , , , , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در سطح بین الملل
ارسال دیدگاه