خبرهای ویژه

rahbari
» اخبار » کمک‌های گردان کوثر بسیج خواهران به مناطق سیل‌زده استان لرستان

تاریخ انتشار : 1398/01/12 - 18:30

 کد خبر: 13384
 985 بازدید

کمک‌های گردان کوثر بسیج خواهران به مناطق سیل‌زده استان لرستان

مسؤول سازمان بسیج جامعه زنان استان لرستان، آخرین فعالیت‌های انجام شده این سازمان را در خدمات‌رسانی به ساکنان مناطق سیل زده که در قالب گروه‌ها و دسته‌های گردان کوثر در حال انجام است، تشریح کرد.

مریم سپهوند مسؤول بسیج جامعه زنان استان لرستان در خصوص امدادرسانی به مناطق سیل زده این استان گفت: همواره امدادرسانان خواهر در گردان کوثر، پس از آقایان برای حمایت و سازماندهی به‌کارگیری می‌شوند و در این حادثه نیز پس از انجام مراحل اولیه امدادرسانی پس از سیل، امکان حضور خواهران فراهم شد.
وی ادامه داد: اما در برخی از مناطق با پیش‌بینی احتمال وقوع سیل، خواهران این گردان حضور داشتند و خانواده‌ها را برای تخلیه منازل خود توجیه می‌کردند و به ویژه برای متقاعد کردن روستاییان و همچنین سالخوردگان که دلبستگی‌های بیشتری به خانه و زندگی خود داشتند، حضور فعال و موثری داشتند.
مسؤول بسیج جامعه زنان استان لرستان افزود: از دیگر خدماتی که خواهران گردان به مردم منطقه ارائه دادند، برقراری ارتباط صمیمانه با خانواده‌های آسیب دیده از سیل بود که توانستند با آنان ابراز همدردی کرده و دلجویی کنند و کار تخلیه شهر معلومان نیز به طول کامل توسط خواهران بسیجی گردان کوثر صورت گرفت.
وی در مورد کمک‌های گردان کوثر در این مناطق گفت: به خاطر درگیر شدن دو تا سه ناحیه از استان لرستان در این حادثه، گردان‌ خواهران در محل‌های آسیب‌دیده برای تهیه امکانات اولیه دوشادوش برادران حضور داشتند و در ساعات اولیه رسیدگی قدری مشکل بود اما با سازماندهی انجام شده که بر عهده سپاه بود، امدادرسانی به سرعت شکل گرفت و در حال حاضر شرایط تحت کنترل است.
سپهوند تأکید کرد: در آغاز سیل ارتباط بین مناطق مختلف استان قطع شده بود اما خیلی سریع این ارتباط برقرار شد و از هر منطقه یک نفر از خواهران مسئول اطلاع‌رسانی در خصوص شرح وضعیت منطقه و اقلام مورد نیاز منطقه شد که این یک اقدام بسیار خوب و موثر بود.
وی یکی از اقدامات بسیار زیبای منطقه را همدردی سیل زدگان با آسیب دیدگان از سیل استان گلستان دانسته و افزود: مردم سیل‌زده این استان که در این شرایط هستند به ما می‌گویند که درست است که ما این مشکلات را داریم اما وضعیت مردم گلستان خیلی بدتر است و اگر می‌شود به آنها کمک کنید و این خانواده‌ها در این شرایط سخت، هر کدام ده هزار تومان برای کمک به سیل زدگان آق قلا کمک کردند.
مسئول سازمان بسیج استان لرستان تأکید کرد:‌ داشتن این روحیه از خودگذشتگی و ایثار که از فرهنگ و اعتقادات مردم سرچشمه می گیرد برای همه ما ارزشمند است و امیدواریم این روحیه بین مردم با همین شدت باقی بماند و تقویت شود.
وی در پایان نیز گفت:‌ خواهران گردان کوثر از لحظات آغاز سیل در کنار مردم بودند و تا برقراری آرامش کامل به منطقه این همیاری که برگرفته از اعتقادات و رسالت قلبی آنان و بر طبق وظیفه انسانی است، ادامه خواهد داشت.

 

منبع : فارس


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار
ارسال دیدگاه