خبرهای ویژه

rahbari
» اخبار » پوشش عاشورایی در اربعین

تاریخ انتشار : 1397/08/02 - 19:59

 کد خبر: 797
 985 بازدید

پوشش عاشورایی در اربعین

جهانی کردن پیام امام حسین (ع) با استفاده از پوشش‌های عاشورایی در پیاده‌روی اربعین. اسدالله سلیمانی عضو انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب و عفاف، درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی بانام عاشورا و اباعبدلله الحسین (ع)، باید در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برگزارمی‌ شد. وی با بیان اینکه پوشاک و […]

جهانی کردن پیام امام حسین (ع) با استفاده از پوشش‌های عاشورایی در پیاده‌روی اربعین.


اسدالله سلیمانی عضو انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب و عفاف، درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی گفت: برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی بانام عاشورا و اباعبدلله الحسین (ع)، باید در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برگزارمی‌ شد.
وی با بیان اینکه پوشاک و پوشش، نمادی از فرهنگ،هویت، انقلاب و تمدن هرکشوری است و لباسی با المان های عاشورایی نشانه فرهنگ و تمدن و دیانت ایرانیان است ابراز داشت: به جرات می‌گویم که ما در حوزه پوشاک پس ازپیروزی انقلاب اسلامی کوتاهی کرده ایم.
وی ادامه داد: وجود مدل های مختلفی از لباس های ترکیه و چین و غیره دربازار داخلی گواه این حقیقت است که هویت مدل‌های پوشاک ایرانی در میان مدل‌های خارجی گمشده است و نمایشگاه لباس عاشورایی خیلی زودتر از این سال‌ها باید برگزار می‌شد.شاید اگر الگوهایی از واقعه عاشورا به جامعه امروز عرضه می‌کردیم جوانان دیگر لباس‌هایی با نوشته‌ها و طرح‌های نامانوس خارجی به تن نمی‌کردند.
وی تصریح کرد : اگر الگویی در زمینه پوشاک ایرانی اسلامی و عاشورایی وجود نداشته باشد، در نتیجه مردم مجبور می‌شوند آنچه که دربازار وجود دارد را خریداری کنند، بنابراین بحث الگوسازی و جریان سازی در زمینه پوشاک مهم است.
وی ادامه داد: جای تقدیر دارد که از دست اندرکاران بنیادملی مد ولباس کشور تشکر کنم به دلیل اینکه ایده برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی و دعوت از طراحان برای خلق آثار جدید در عرصه پوشاک عاشورایی در این برهه از زمان که دشمنان در حوزه مد ولباس و فرهنگ پوشش کشورمان شبیخون می زنند بسیار کار به جا و به موقعی است.
وی افزود: اگر در محرم امسال سری به هیات ها و تکایا میزدید لباس‌های مشکی با نوشته هایی غیرمتعارف که به نوعی توهین به مقدسات ما بود را مشاهده می‌کردید که چقدر دست‌مان خالی بوده است در این عرصه و دشمنان این مرزو بوم برای هر مناسبتی در ایران دستشان پراست از لباس هایی که به اصطلاح امروزی مد روز است وجوانان ایران زمین خواسته یا ناخواسته شعارهای بیگانگان که توهین به مقدسات مسلمانان جهان است را برای آنها روی لباس های به ظاهر شیک چاپ شده ،تبلیغ کردند.
سلیمانی ادامه داد: اربعین بهترین زمان و کشور عراق بهترین مکان برای معرفی و تبلیغ لباس عاشورایی است زیرا همه کشورهای اسلامی و غیر اسلامی در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند.
عضو انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب و عفاف با بیان اینکه بنیاد ملی مد ولباس بودجه کافی برای تبلیغ لباس‌های عاشورایی در اربعین را ندارد، افزود: درست است که کارگروه ساماندهی مد و لباس بودجه زیادی در حوزه مد ولباس و تبلیغ پوشاک ایرانی اسلامی و عاشورایی ندارد اما ایده های بزرگ و خوبی دارد ، این کارگروه باوجود بودجه بسیار کم تحولی رادر حوزه مد و لباس کشور ایجاد کرده است و استقبال مردم هرسال از بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن گواه این حقیقت است که بنیاد ملی مد ولباس بیشتر از حد تصور ، توانایی پیشرفت در این حوزه را دارد و نمایشگاه لباس عاشورایی باید در سطح گسترده تری برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد:با الگو گرفتن از قیام عاشورا بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و توانست در جنگ تحمیلی دفاع مقدس از میهن کند بنابراین قیام عاشورا و پیام امام حسین ع تنها چیزی است که دشمن از آن هراس دارد و با تبلیغات منفی دراین زمینه سعی در کمرنگ کردن واقعه عاشورا دارد ، قیام مقدس اباعبد الله الحسین علیه السلام انقلابی را در جهان برپا کرده است که هیچ قدرتی توان مقابله با آن و خاموش کردن چراغ هدایت بشریت را ندارد.
وی با بیان اینکه در اربعین می شود با پوشیدن لباس عاشورایی با جهانیان حرف بزنیم گفت: اربعین فرصت بسیار مناسبی است تا پیام آزادگی امام حسین علیه السلام را به جهانیان منتقل کنیم، باید قبول کنیم که در حوزه تبلیغ لباس عاشورایی و انتقال پیام نهضت حسینی به جهانیان کم کار کرده ایم و در اربعین باید جبران کنیم.
این تولید کننده لباس عاشورایی اظهار داشت: نفوذ دشمن در حوزه مد ولباس ایران جدی است و انسان‌های دلسوز می ‌توانند در این حوزه قدم بردارند.بودجه های کلانی هم باید صرف شود، ظرفیت بالایی در حوزه طراحی لباس داریم و طراحان خوش فکر و خوش ذوق هم سرمایه های انسانی ما هستند که نباید از این ظرفیت ها غافل بود.تولید کنندگان وطراحان و کارگروه ساماندهی مد ولباس سه راس مثلثی هستند که با عرضه پوشاک با کیفیت ایرانی و بخصوص لباس های مناسبتی سهم عمده ای می توانند در بازار داخلی و حتی خارجی داشته باشند.
مدیر عامل انجمن تولید کنندگان محصولات حجاب بیان داشت: تمام زحمات دست اندرکاران کارگروه مد و لباس کشور جای تقدیر دارد و برگزاری چنین نمایشگاه هایی در کشور نشان دهنده بیدار بودن و مشغول بودن طراحان و تولید کنندگان در حوزه مد ولباس کشور است و حمایت ازکالای ایرانی در حوزه پوشاک تحقق خواهد یافت.
این تولید کننده پوشاک عاشورایی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه لباس عاشورایی باید به مردم تلنگری بزنیم که صنعت نساجی کشور اشتغال زا است طراحان و تولید کنندگان هم نیروی متخصص کشور در این عرصه فعال هستند هرچند که ذائقه برخی از مردم ایران را کشورهایی مانند چین و ترکیه در حوزه پوشاک مد و لباس شناسایی و تامین کرده اند اما باید از این حوزه غافل نشد و من به جرات می توانم بگویم هرچقدر در حوزه مد ولباس سرمایه گذاری کنیم به بیراهه نرفته ایم و مفید به فایده نیز خواهد بود.
وی بابیان اینکه صنعت پوشاک اشتغال پایداری را در حوزه مد و لباس ایجاد می کند، تصریح کرد: نمایشگاه لباس عاشورایی مانند نهالی است که به تازگی کاشته شده است و امسال نیز تولد سه سالگی خود را در تالار وحدت جشن گرفته است و احتیاج به حمایت و مراقبت دارد تا درحوزه مد ولباس به درختی تنومند و قوی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه جای خالی طراحی لباس برای نوجوانان وجوانان را احساس کرده ام افزود: جوانان و نوجوانان بیشتر از کودکان و مردان و زنان میانسال در معرض خطر و تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند و این گروه سنی بیشتر در پی لباس های شیک و مد به روز برای خودنمایی در جامعه هستند ،جا دارد طراحان در نمایشگاه عاشورایی سالهای آینده ،بیشترین توان خود را برای طراحی لباس های عاشورایی برای نوجوانان متمرکز کنند.

 

منبع : فارس


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : اخبار
ارسال دیدگاه