خبرهای ویژه

rahbari
» نقش زن در تربیت و تعلیم » مشغله ها جایگزین ارتباط عاطفی اعضای خانواده نشود

تاریخ انتشار : 1397/05/17 - 14:55

 کد خبر: 11917
 985 بازدید

مشغله ها جایگزین ارتباط عاطفی اعضای خانواده نشود

  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا شریفی (مدیر مدرسه علمیه شیخ‌عبدالحسین) : اگر پدر و مادر نتوانند به میزان مناسب با فرزندان خود انس بگیرند به فرض اینکه والدین خود افرادی متدین باشند فرزندانشان از دستشان می‌روند.با بیان این‌ که « مادر به معنای “ام” به ریشه هر چیزی اطلاق می‌شود» اظهار کرد: مسلما هر چقدر یک […]

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا شریفی (مدیر مدرسه علمیه شیخ‌عبدالحسین) : اگر پدر و مادر نتوانند به میزان مناسب با فرزندان خود انس بگیرند به فرض اینکه والدین خود افرادی متدین باشند فرزندانشان از دستشان می‌روند.با بیان این‌ که « مادر به معنای “ام” به ریشه هر چیزی اطلاق می‌شود» اظهار کرد: مسلما هر چقدر یک مادر، آموزه‌های دینی فرهنگی را به خوبی مراعات کند این رفتار وی تاثیر بیشتری در فرزند وی و تربیتش دارد . درست است که پدر هم در پرورش فرزندان تاثیر دارد ، ولی معمولا در خانه ، فرزندان با مادران انس بیشتری دارند و با وی بزرگ می‌شوند و تمام حرکت‌ مادر را زیر نظر دارند .
اگر بخواهیم فرهنگ یک خانواده را بفهمیم ، وقتی یک کودک ۶- ۴ ساله می‌شود در صورتی که دقت نظری در حرکات و رفتار وی داشته باشیم کاملا متوجه می‌شویم که خانواده وی از چه سطح فرهنگی برخوردار است . بنابراین مادران اگر می‌خواهند که جامعه‌ای سالم‌ تر باشد باید خیلی دقت کرده و مباحث مختلف رفتاری را در برخوردها و حرف‌هایشان رعایت کنند تا در این زمینه بتوانند فرزندان سالم‌تری را تحویل جامعه دهند.
متاسفانه وضعیت کنونی جامعه در بعضی قسمت‌ها خیلی مناسب نیست و به نظر من عامل عمده آن این است که در خانواده‌ها بر رعایت همین مباحثی که مطرح شد زیاد دقت نشده است .

همچنین پرداختن به دیگر مشغله‌ها و این‌ که پدر و مادر اهمیت بیشتری به کار خود بدهند تا نتوانند به میزان مناسب با فرزندان خود انس بگیرند و یا اینکه گاهی اوقات استفاده بسیار از رسانه‌های موجود، جای دور هم نشستن و با همدیگر صحبت کردن را گرفته و یا می‌گیرند ، به فرض اگر والدین خود افرادی متدین باشند فرزندانشان از دستشان می‌رود دیگر چه رسد به اینکه یک پدر و مادر خود نیز از فرهنگ خوبی برخوردار نباشند که دیگر مشکل گسترده‌تر خواهد بود و علاوه بر اینکه فرزند آنان بهتر نمی‌شود بلکه آنان نابسامانی خود را به فرزندانشان نیز انتقال می‌دهند .


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : نقش زن در تربیت و تعلیم
ارسال دیدگاه