خبرهای ویژه

rahbari
» نقش زن در تربیت و تعلیم » فعالیت زنان در اجتماع مادر بودن آنها را زیر سوال نبرد

تاریخ انتشار : 1397/05/17 - 14:57

 کد خبر: 165
 1036 بازدید

فعالیت زنان در اجتماع مادر بودن آنها را زیر سوال نبرد

مادر باید فرزند را طوری تربیت کند که به سمت خداوند حرکت کند نه به راه کفر برود، حضرت زهرا(س) در تربیت خود نشان می‌دهد که آموزه‌های اعتقادی را حتی در قالب شعر نیز می‌توان بیان کرد و تاثیر خودش را می‌گذارد .

بتول قاسمی نراقی (مشاور جوانان دانشگاهیان ایران ) : مادران باید ابتدا خود دین و تربیت دینی را کامل بیاموزند و بعد آن را از طریق شیردهی و تربیت به فرزندان خود یاد بدهند، چرا که مادران در تربیت نسل‌ها نقش مهمی دارند.
درخصوص نقش مادران در تربیت صحیح فرزندان ، آنچه که امروزه از تربیت فرزندان می‌بینیم نتیجه عدم کارایی و توجه مادران به مقوله مهم تربیت است.
وی در ادامه با اشاره به نقش تربیتی حضرت زهرا(س) در مورد فرزندانش تصریح کرد: حضرت حتی با لالایی‌های خود در اعتقادات مذهبی فرزندان تاثیر زیادی داشت، مثلا از همان کودکی به امام حسن(ع) می‌آموخت که باید چگونه از ولی خود دفاع کند.
مادر باید فرزند را طوری تربیت کند که به سمت خداوند حرکت کند نه به راه کفر برود، حضرت زهرا(س) در تربیت خود نشان می‌دهد که آموزه‌های اعتقادی را حتی در قالب شعر نیز می‌توان بیان کرد و تاثیر خودش را می‌گذارد .
این استاد حوزه در ادامه با اشاره به نقش تربیتی حضرت ام‌ البنین سلام الله علیها ، گفت: وفاداری و ادبی که حضرت داشت باعث شد این ادب به فرزندانش نیز برسد، ادب حضرت عباس علیه السلام نه تنها برای ما شیعیان بلکه برای کل مردم جهان شناخته شده است و این درس وفاداری را از مادر خود آموخته بود؛ تمام این روایات نشان از این دارد که مادر در شکل‌گیری روحیات فرزند چقدر تاثیرگذار است .
زن هم می‌تواند نقش اجتماعی و سیاسی خود را حفظ کند و هم اینکه در خانواده بهترین مادر و همسر باشد، ولی نکته مهم این است که این دو نباید با یکدیگر در تضاد باشند، گاهی اوقات حضور زنان در اجتماع واجب کفایی است، ولی هیچگاه نباید نقش اصلی آنها یعنی مادر بودن را به زیر سوال برد . بهتر است مربیان مهد کودک به‌ گونه‌ای انتخاب شوند که قبل از این‌ که در مهدها آماده کار شوند آموزش‌های لازم برای تربیت نسل‌ها را ببینند و نسبت به فرزندان جامعه تعهد و مسوولیت داشته باشند .
حال که جامعه امروز ما به‌ گونه‌ای است که مادران باید در خارج از منزل فعالیت داشته باشند بهتر است که تربیت فرزندانی که در مهدهای کودک هستند با افراد متخصص باشد و این رشته به عنوان یک رشته تحصیلی برای افراد و علاقمندان تدریس شود تا کارایی خود را داشته باشند .


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : نقش زن در تربیت و تعلیم
ارسال دیدگاه