خبرهای ویژه

rahbari
» نقش زن در تربیت و تعلیم » فرزندانمان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی مقاوم کنیم

تاریخ انتشار : 1397/05/17 - 14:56

 کد خبر: 159
 1010 بازدید

فرزندانمان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی مقاوم کنیم

اگر فرزندانمان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی مقاوم نکنیم تمام اصول تربیتی به هدر می‌رود، فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها در دوران کفر بزرگ شدند ولی روی جامعه تاثیر مثبت گذاشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین حق‌جو (رییس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه) با بیان این‌که « فرزندان از مشکلات مالی رنج نمی‌برند » گفت: اگر جامعه از نظر فکری ارتقا پیدا کند مشکلات ما حل می‌شود.
یکی از نکاتی که در فرهنگ دینی ما روی آن تاکید زیادی شده تریبت دینی فرزندان است ، اگر به زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها نگاه کنیم می‌بینیم که این حضرت با توجه به عمر کمی که داشتند، ولی بهترین و والاترین فرزندان را تربیت کردند که تربیت درست آنها باعث پرورش دین شد .

تربیت فرزندان فقط بعد از متولد شدن مهم نیست، بلکه برای اینکه نسل خوبی داشته باشیم حتی قبل از ازدواج، دوران شیردهی، بارداری و تمامی مراحل توجه به یک سری نکات مهم است. وقتی فرزند بزرگ می‌شود مسوولیت آن تنها با خانواده نیست، بلکه جامعه، رسانه و تمام ارگان‌ها مسوول هستند.
اگر فرزندانمان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی مقاوم نکنیم تمام اصول تربیتی به هدر می‌رود، فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها در دوران کفر بزرگ شدند ولی روی جامعه تاثیر مثبت گذاشتند. اگر پدر و مادر برای مسائل مادی و جسمی فرزند تاکید زیادی دارند، باید به هزینه‌های معنوی، فکری و روانی کودکان نیز توجه داشته‌ باشند.

باید فرزندان خود را طوری بار بیاوریم که عاشقانه با پروردگار راز و نیاز کنند، وقتی فضای نورانی در خانواده‌ها حاکم باشد این نورانیت روی فرزندان هم تاثیر می‌گذارد، حضرت زهرا سلام الله علیها در عین انجام کارهای اجتماعی برای تربیت فرزندان ارزش زیادی قائل بود . متاسفانه در حال حاضر به مشکلات جامعه ما نگاه فرهنگی نمی‌شود جامعه ما فکر علمی دارد، ولی به فکر معنویات و روحیات دینی نیست، ما باید فرهنگ درست الهی را در جامعه پیاده کنیم. اگر مبناها و ملاک‌های دینی در جامعه رعایت شود تمام دنیا عاشق دین و تربیت دینی می‌شود.


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : نقش زن در تربیت و تعلیم
ارسال دیدگاه