خبرهای ویژه

rahbari
» نقش زن در تربیت و تعلیم » عفت و حیای مادران تاثیر زیادی در تربیت فرزندان دارد

تاریخ انتشار : 1397/05/17 - 14:58

 کد خبر: 173
 874 بازدید

عفت و حیای مادران تاثیر زیادی در تربیت فرزندان دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا سالاری‌فر (مدرس حوزه علمیه و دانشگاه ): باید هویت مادران جامعه را به آنها بازگردانیم و ارزش مادی و معنوی مادران را تقویت کنیم و فراموش نکنیم که مادران در تربیت فرزندان نقش مهمی دارند. نکته‌ای که در رابطه با مادران و تاثیر آنها در تربیت فرزندان باید مدنظر داشته باشیم این […]

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا سالاری‌فر (مدرس حوزه علمیه و دانشگاه ): باید هویت مادران جامعه را به آنها بازگردانیم و ارزش مادی و معنوی مادران را تقویت کنیم و فراموش نکنیم که مادران در تربیت فرزندان نقش مهمی دارند. نکته‌ای که در رابطه با مادران و تاثیر آنها در تربیت فرزندان باید مدنظر داشته باشیم این است که ببینیم اسلام به مادران چگونه نگاه کرده و نگاه جامعه امروزی نسبت به زنان و مادران چیست؟
شاید امروز یکسری از تشریفات همانند بزرگداشت روز زن و مادر داشته باشیم، ولی در کل به هویت و ارزش مادی مادران و به بعد معنوی آن توجه چندانی نمی‌شود. اگر ما می‌خواهیم نسل خوبی تربیت کنیم ، باید ارزش معنوی مادران را در جامعه بالا ببریم . باید به مادران جامعه یاد بدهیم که به کارهای خود نگاه معنوی داشته باشند چراکه در تربیت دینی فرزندان نوع نگاه مادران خیلی مهم است.
مثلا اگر مادران به شیردادن فرزندان به عنوان یک کار معنوی نگاه کنند طبیعتا روی تربیت فرزندان تاثیر می‌گذارد ما باید برای مادران جامعه الگوهایی همچون حضرت زهرا(س) و حضرت ام‌البنین و زنان بزرگ عالم را مطرح کنیم ؛ چرا که دسترسی به آنها کار سختی نیست اگر نتوانیم کاملا شبیه آنها بشویم ولی می‌توانیم خود را به آنها نزدیک کنیم.
در بحث مادری، عفاف بودن اهمیت زیادی دارد. خوشبخت و سعادتمند فردی است که یک مادر عفیف دارد. چرا که عفت و حیای مادران تاثیر زیادی در تربیت فرزندان دارد پس باید در جامعه ما عفاف و حجاب تقویت شود.
این مدرس فقه و اصول با بیان این‌که « در راستای تربیت مادران عوامل اجتماع ، ارگان‌ها و نهادها خیلی تاثیرگذار هستند » گفت: ما باید نقش اصلی زنان جامعه را حفظ کنیم باید از کار و زندگی زنان یک تحلیل و آسیب‌شناسی دقیق صورت بگیرد که بدانیم در جامعه با چه چالش‌هایی روبرو هستیم.
اگر ارگان‌ها و نهادهای جامعه بتوانند شغل‌های بانوان را اولویت‌بندی کنند و در مواردی همچون آموزش و مسائل تربیتی و مسائل بهداشتی از بانوان استفاده کنند و ساعت کاری آنها کمتر باشد باعث می‌شود که تربیت مادر شاغل با مشکل روبرو نشود.
ما باید برای مادران جامعه یک برنامه‌ریزی درست داشته باشیم اگر مادری شاغل است و ساعت کمتری در منزل به سر می‌برد ارگان مربوطه باید یک برنامه‌ریزی داشته باشد تا کیفیت حضور مادر در خانه را بالا ببرد و فراموش نکنیم که زنان پرورش‌دهنده نسل‌های آینده هستند.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : نقش زن در تربیت و تعلیم
ارسال دیدگاه