خبرهای ویژه

rahbari
» اخبار » عدم حضور کارگروه مد و لباس در نمایشگاه قرآن

تاریخ انتشار : 1398/03/08 - 8:35

 کد خبر: 13885
 835 بازدید

عدم حضور کارگروه مد و لباس در نمایشگاه قرآن

نگاه تجاری به بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس را از حضور در نمایشگاه قرآن منصرف کرد .


مدیر اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به نگاه تجاری و زمین فروشی ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن در بخش عفاف و حجاب گفت: از آنجایی که برای انجام فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی با کارگروه همراهی نشد از حضور در نمایشگاه منصرف شدیم.
نگاه تجاری به بخش عفاف و حجاب کارگروه مد و لباس را از حضور در نمایشگاه قرآن منصرف کرد
علی اصغر زیلایی مدیراجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس و مسوول بخش عفاف و حجاب این کارگروه در گفت وگو با خبرنگار گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، درخصوص علت واگذاری مسوولیت اجرایی نمایشگاه عفاف و حجاب اینطور توضیح داد که شیوه اجرایی بخش عفاف و حجاب نمایشگاه امسال که مورد تائید ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن قرار گرفته بود با سیاست‌های کارگروه ساماندهی مدولباس در بخش تبلیغی و ترویجی فاصله داشت.
وی ادامه داد: ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن امسال تأکید ویژه‌ای بر فروش داشت و برای انجام فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی فضا و اعتبار در اختیار کارگروه قرار نداده و عنوان کرد که پرداختن به این موضوعات اولویت ما نیست.
مدیراجرایی کارگروه ساماندهی مد ولباس با تاکید بر اینکه اولویت این کارگروه در نمایشگاه عفاف و حجاب به بخش عفاف و حجاب و بخش ترویجی و تبلیغی باز می‌گردد اظهار داشت: از نظر ما نمایشگاه عفاف و حجاب تبلور یک ساله فعالیت طراحان و فعالان این حوزه است و باید با اولویت معرفی این فعالیتها برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه پیش‌ثبت نام این نمایشگاه را کارگروه مد و لباس انجام داده و در نظر داشته است که در انتخاب نهایی شاخص‌هایی را همچون صدور نشان شیما، تولیدی بودن، ارائه طرح‌های جدید برای هر فصل و یا ۶ ماه و تعداد ایجاد اشتغال شده را به عنوان مجوز حضور در این نمایشگاه در نظر بگیرد گفت: ۲۵۶ شخصیت حقیقی و حقوقی در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند و در لیست ثبت نامی هم برندهای عفاف و حجاب دیده می شدند و هم برگزارکنندگان فصلی نمایشگاه‌ها که در هر نمایشگاه فراخور آن نمایشگاه اجناسی را عرضه می‌کنند اما ما درنظر داشتیم در مرحله آخر ثبت نام یک غربالگری انجام دهیم که حضورمان در این نمایشگاه منتفی شد.
مدیراجرایی کارگروه ساماندهی مد ولباس تاکید کرد: هدف کارگروه برگزار کردن حرفه‌ای این نمایشگاه بوده است اما اصرار ستاد برگزاری تنها بر بخش فروش بوده است.
وی در خصوص جانمایی این نمایشگاه در طبقه دوم شبستان اصلی مصلی نیز بیان داشت: قرار بود این نمایشگاه در رواق اصلی برگزار شود اما به نیم طبقه دوم منتقل شد که به دلیل تعداد پله‌های زیاد امکان استفاده خانواده‌ها، جانبازان و معلولان را سخت کرد که یکی از دلائل عدم حضور ما در این بخش بود.
زیلایی با اشاره به مشکل تهویه طبقه دوم مصلی که از دیرباز وجود داشته است، گفت: در روزهای شلوغ و پرازدحام این مشکل به خوبی نمایان شد و به نظر می‌رسد، ستاد برگزاری تنها به فکر سودآوری از این نمایشگاه بوده است.
وی افزود: برخلاف وعده‌ای که به کارگروه مدو لباس داده شد محل برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب از رواق اصلی به طبقه دوم منتقل شد، شرایط حمل و نقل کالاو باروری را بسیار سخت کرده و هزینه های مازادی به غرفه داران وارد کرد.
مدیراجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس با اشاره به شیوه زمین‌فروشی ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: ما نمی توانسیتم با این سیاست‌ها و نحوه برخوردها به همکاری‌مان ادامه دهیم و به همین دلیل برای برگزاری نمایشگاه مورد نظرمان به بوستان آب و آتش رفتیم.
زیلایی با اشاره به اینکه نمایشگاه عفاف و حجاب ۷ سال است در بخش‌های ضمنی نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود و با وجود استقبال گسترده مردم همیشه جانمایی‌های نامناسبی از سوی معاونت قرآن عترت به آن اختصاص داده نمی شود، اظهار داشت: عمده نیازهای سالانه حوزه عفاف و حجاب مردم از طریق این نمایشگاه فراهم می شود اما با وجود استقبال توجه درخوری به این بخش نمی شود.

 

منبع : فارس


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار
ارسال دیدگاه