خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده نرگس قصابان

تاریخ انتشار : 1398/04/31 - 19:14

 کد خبر: 14149
 1581 بازدید

شهیده نرگس قصابان

شهیده نرگس قصابان یکی از شهدای زن استان گلستان است . وی در روز ۵ اذر ۵۷ عده ‏ای از مردم به خانه شهید پناه آوردند، وی در منزلش را باز کرد و در همان هنگام مورد اصابت گلوله مزدوران واقع شد.

نام: نرگس
نام خانوادگی : قصابان
تاریخ تولد : ۱۳۰۸
تاریخ شهادت : ۱۳۵۷
حادثه منجر به شهادت : اصابت تیر توسط مأموران رژیم طاغوت

شهیده نرگس قصابان یکی از شهدای زن استان گلستان است  . شهیده در شهر شاهرود متولد شد و پس از مدتی به گرگان هجرت کرد . دوران نوجوانی را در گرگان سپری و پس از چندی ازدواج کرد؛ زندگی را با صمیمیت و شادی شروع کرد و زنی شایسته و متعهد برای همسرش بود.
همزمان با اوج‏ گیری ‏درگیری مردم با دژخیمان شاهنشاهی ، وی همراه با آنها حرکت می‏ کرد و نمی‏ توانست جدای از مردم انقلابی باشد . مردم انقلابی گرگان همزمان با هفتمین روز واقعه مشهد که در آن روز مأموران رژیم شاه با حمله به حرم مطهر امام رضا(ع) عده‌ای از مردم انقلابی آنجا را شهید و مجروح نمودند، در روز یکشنبه ۵ آذر ۱۳۵۷ به خاطر اطاعت از حضرت امام خمینی (ره) و اعلام عزای عمومی از سوی ایشان به دلیل اهانت مأموران رژیم طاغوت به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، دست به راهپیمایی اعتراض آمیزی زدند. در این روز عده ‏ای از مردم به خانه شهید پناه آوردند، وی در منزلش را باز کرد و در همان هنگام مورد اصابت گلوله مزدوران واقع شد و پس از مدتی به شهادت رسید و با پیوستن به شهیدان دیگر دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد.
مردم گرگان در این روز ۱۴ شهید و بیش از ۱۵۰ نفر جانباز را تقدیم انقلاب نموده است.

منبع : خبرگزاری دفاع مقدس


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه