خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده سودابه همتی

تاریخ انتشار : 1397/09/07 - 17:38

 کد خبر: 12270
 951 بازدید

شهیده سودابه همتی

روز قبل از شهادتش در حالی که بر سجاده نماز ایستاده بودم سودابه در مقابلم نشست و به من گفت: فردا نوبت من است. از تو می خواهم که غمگین و ناراحت نشوی چرا که شهادت آرزوی من است.

نام : سودابه
نام خانوادگی : همتی
نام پدر: عزیز
تاریخ تولد : ۱۳۴۰
محل تولد خرمشهر
شغل: محصل

تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۰/۲۲
محل شهادت: بروجرد
نحوه شهادت: بمباران هوایی

شهیده سودابه همتی در سال ۱۳۴۰ در خرمشهر به دنیا آمد. او از کودکی به تقوا. عبادت و حجاب اهمیت بسیار می داد، نماز اول وقت. حسن معاشرت و اخلاق نیکوی او ستودنی بود. در مدرسه دانش آموزی ممتاز و موفق به شمار می رفت و همیشه به دوستانش سفارش به حفظ حجاب می کرد. او در کلاسهای قرآن و نهج البلاغه شرکت فعال داشت و در مسابقاتی که در این دو زمینه برگزار می شد رتبه های عالی کسب کرد. از آغاز جنگ تحمیلی، حمله عراق به نقاط مرزی ایران و از جمله خرمشهر شروع شد. خانواده شهیده همتی از جمله کسانی بودند که تا لحظات آخر در شهر مقاومت کردند. در پی حملات گسترده، دشمن مجبور به ترک شهر شدند. پس از مدتی آوارگی سرانجام در بروجرد ساکن شدند.
مادرش تعریف می کند که روز قبل از شهادتش در حالی که بر سجاده نماز ایستاده بودم سودابه در مقابلم نشست و به من گفت: فردا نوبت من است. از تو می خواهم که غمگین و ناراحت نشوی چرا که شهادت آرزوی من است.
فردای همان روز یعنی در تاریخ ۱۳۶۵/۱۰/۲۲ در پی بمباران هوایی، شهید سودابه همتی به آرزوی دیرینه اش رسید و چون مرغی سبکبال به سوی خدا پرکشید. (۱)
امام علی (ع):هر که به خدا توکل کند، دشواری برای او آسان شود و اسباب برایش فراهم گردد.

پی نوشت:
۱. جمعی از نویسندگان، آیینه و شقایق (یادنامه شهدای زن استان تهران (جلد دوم)، تهران، انتشارات منطقه مقاومت بسیج استان تهران، ۱۳۸۱
منبع : نوید شاهد


برچسب ها : , , , , , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه