خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده سلما نامور

تاریخ انتشار : 1398/01/04 - 18:54

 کد خبر: 13345
 519 بازدید

شهیده سلما نامور

شهیده سلما نامور در خانواده ای از سلسله ی سادات در روستای نی مریوان دیده به جهان گشود . وی پس از ازدواج به امر خانه داری و کشاورزی پرداخت .این شهیده ی والامقام با زبان روزه مورد اصابت ترکش توپ بعثیان قرار گرفت و در روستای نی به شهادت رسید .

نام: سلما
نام خانوادگی: ناموری
نام پدر: فرج
شماره شناسنامه: ۱۰۵
محل صدور: نچی
تاریخ تولد: ۱۳۰۹/۰۵/۰۱
تاریخ شهادت: ۱۳۶۵/۱۱/۲۹
شغل: خانه دار
محل شهادت: کردستان – مریوان
نحوه شهادت: حوادث مربوط به جنگ تحمیلی

 

شهیده سلما نامور در خانواده ای از سلسله ی سادات در روستای نی مریوان دیده به جهان گشود . وی پس از ازدواج به امر خانه داری و کشاورزی پرداخت .
شهیده نامور در مدت حیات خود توانست فرزندانی را تربیت کند که آنها امروز الگوهای مجسمی از تقوا و دینداری و حامیانی واقعی برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند .
حاج ماموستا ملا مصطفی شیرزادی امام جمعه ی مریوان از جمله ی فرزندان اوست و در دامان پاک این شهیده ی بزرگوار تربیت شده اند .
این شهیده ی والامقام  با زبان روزه مورد اصابت ترکش توپ بعثیان قرار گرفت و در روستای نی به شهادت رسید .
حال این راهی است که باید پیمود و سفری است که باید رفت، چه بهتر که در حال عبادت و با استقامت در مقابل دشمن ددمنش شربت شهادت را نوشید و باسرافرازی به لقاءالله رسید و این همان راهی است که اولیاء معظم حق تعالی آرزوی آن را می کردند و در مناجات آن را از خدای بزرگ طلب می کردند .
شهیدان از مرزهای خاک گذشتند و آتش عشق را با قلب های لاله گون خود به افلاک بردند خونشان در رگ های زمین و زمان جاری است آنها همچون پرندگانی آسمان را بر شقایق های خویش نشاندند و در هجوم حادثه حسرت شنیدن یک آخ را بر دل دشمن نهادند .
شهیدان همچون شقایق هایی در نسیم ارادت شکفتند و سماعی سرخ را در خون خویش آغاز کردند شهر شیرین شهادت گوارایشان باد .

 

منابع :

  1. زنان شهید
  2. پیشمرگ روح الله

برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه