خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده معصومه زارعیان

تاریخ انتشار : 1398/03/05 - 17:04

 کد خبر: 13875
 624 بازدید

شهیده معصومه زارعیان

سرفصل شکوفایی نهال مبارزه در وجود شهیده زارعیان ، از حضور در مسجد و مجالس وعظ مرحوم آیت الله حاج سید حسین آیت اللهی (ره) آغاز گشت و این مجالس در او سرانجام انسانی مبارز و پویا، آگاه و انقلابی ساخت.

نام: معصومه
نام خانوادگی: زارعیان
نام پدر: امرالله
شماره شناسنامه: ۱۸۸
محل صدور: جهرم
تاریخ تولد: ۱۴/۰۴/۱۳۳۹
تاریخ شهادت: ۱۶/۰۷/۵۹
شغل: دانش آموز
محل شهادت: فارس – جهرم
حادثه منجر به شهادت: اصابت تیر توسط مزدوران شاه

 

شهیده معصومه زارعیان در جهرم متولد شد وی از کودکی با از دست دادن پدر تحت سرپرستی مادرش قرار گرفت و همیشه یار و یاور مادرش بود و برای برادران کوچک خود خواهری دلسوز به شمار می رفت.
تحصیلات خود را تا کلاس چهارم دبیرستان در رشته فرهنگ وادب سپری نمود و از هر فرصتی برای مطالعه­ی کتب دینی و جزوات سیاسی و عقیدتی استفاده می کرد و با قرآن و معارف دینی مأنوس بود و به حفظ شعائر اسلامی اهمیت زیادی می داد.
اسلام را آیین دین و سیاست و زندگی می دانست و در پافشاری به این عقیده از هیچ تلاشی دریغ نداشت.
سرفصل شکوفایی نهال مبارزه در وجود او، از حضور در مسجد و مجالس وعظ مرحوم آیت الله حاج سید حسین آیت اللهی (ره) آغاز گشت و این مجالس در او سرانجام انسانی مبارز و پویا، آگاه و انقلابی ساخت.
از همین روی در راهپیمایی دهم فروردین ۱۳۵۷ که به مناسبت بزرگداشت چهلم شهدای تبریز با برگزاری دو مجلس سوگواری و راهپیمایی در جهرم برگزار شد و منجر به دستگیری و تبعید تعدادی از مردم شد؛ وی نیز از فعالان در تظاهرات آن روز بود و در همان روز در خیابان سعدی جهرم، هدف تیراندازی مزدوران شاه قرار گرفت و فریادهای خفته در گلویش با ریختن خون پاکش، سراسر شهر را فرا گرفت. و اینک نام این شهیده به عنوان اولین و تنها بانوی شهیده شهرستان جهرم، زینت بخش تذکره­ی شهدای انقلاب و نام یکی از مدارس دخترانه جهرم نیز می باشد.

 
منابع :

  1. زنان شهید
  2. عصر جهرم

برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه