خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده مرضیه عذباشی

تاریخ انتشار : 1398/02/14 - 12:45

 کد خبر: 13675
 942 بازدید

شهیده مرضیه عذباشی

در سال ۶۹ اشرار مسلح در شبانگاهی تیره و تاریک به منزلش هجوم آورده و در مقابل دیدگان فرزندان معصومش زن و شوهر را به طرز فجیعی به شهادت می رسانند ..

نام : مرضیه
نام خانوادگی : عذباشی
نام پدر : رضا
تاریخ تولد : ۱۳۳۸/۶/۵
تاریخ شهادت :۱۳۶۹/۷/۲۵
محل شهادت : زابل
حادثه منجر به شهادت : ترور توسط منافقین

شهیده مرضیه عذباشی در سال ۱۳۳۸ در دارالولایه سیستان تولد یافت .
خانواده وی از لحاظ اقتصادی در سطح متوسط و از نظر اعتقادی بسیار در سطح بالا و از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت بودند. شهیده به پدر و مادرش افتخار می کرد و از اینکه در دامان چنین والدینی رشد و نمو کرده بود به خود می بالید .
پس از طی سنین پا به پای کودکان، نوجوانان، جوانان و همسایگان در سایه عفت و تقوی درس می خواند و پس از پایان تحصیلات به کسوت معلمی در آمد .
شهیده دارای سه فرزند دختر به نام های نسیبه ، ندا و نسرین ، که نسیبه در شباب جوانی و هنگامی که وارد دانشگاه آزاد زاهدان شد و بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت و جسم پاکش در کنار پدر و مادر برای همیشه آرام گرفت .
همسرش که بخشدار منطقه شیب آب زابل که عمری با صداقت و کفایت به هموطنان خویش خدمت کرد . در تاریخ ۶۹/۷/۲۵  اشرار مسلح در شبانگاهی تیره و تاریک به منزلش هجوم آورده و در مقابل دیدگان فرزندان معصومش زن و شوهر را به طرز فجیعی به شهادت می رسانند و به تأسی از نامی که سال ها سنگینی دین و تکلیفش را به دوش کشیده بود چادر سیاهش به خاک و خون آغشته شد تا همواره ننگ این گونه حرکات چهره بدخواهان نظام و انقلاب را مخدوش کند . پیکر مطهرش در گلزار شهدای زابل برای همیشه به خاک سپرده شد .

 

منبع : پایگاه خبری تحلیلی زنان نیوز

 


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه