خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده زهره بنیانیان

تاریخ انتشار : 1398/03/16 - 12:23

 کد خبر: 13954
 683 بازدید

شهیده زهره بنیانیان

به راهش با تمامی وجود اعتقاد داشت از نظر اخلاقی هیچ نشانه‌ای از غرور و تکبر در وجودش نبود.بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.سرانجام در حین انجام مأموریت به عنوان سرپرست گروه ضربت که برای خنثی کردن توطئه ضد انقلاب راهی شده بودند ، هدف اصابت گلوله ضد انقلاب قرار گرفت.

نام :زهره 
نام خانوادگی : بنیانیان
تاریخ تولد : دی ماه ۱۳۳۶
تاریخ شهادت : ۱۳۵۸/۲/۹
نحوه شهادت : اصابت تیر توسط ضد انقلاب

یکی از روزهای زیبای سال ۱۳۳۶ ، زهره در آغوش گرم خانواده‌ای مذهبی و متدین به دنیا آمد او همیشه به یاد محرومان و مستضعفان بود و علی‌رغم اینکه از زندگی مرفهی برخوردار بود ولی از خوگرفتن به زندگی اشرافی سرباز می‌زد و بعدها در دوران مبارزه مخفی شبهای سرد و طوفانی انقلاب را بر گلیمی ساده به سر می‌برد ، وی آذر و دیماه سال ۱۳۵۶ را در میان مسلمانان محروم و ستمدیده لبنان و فلسطین و سوریه گذراند و پس از بازگشت به ایران به عضویت گروه توحیدی «صف» درآمد ، در حالی که به سلاح ایمان مسلح بود برای دفاع از آرمانهای خویش به سلاح گرم نیز مسلح شد.
به راهش با تمامی وجود اعتقاد داشت از نظر اخلاقی هیچ نشانه‌ای از غرور و تکبر در وجودش نبود . بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زهره در ادامه راه آرمانگرایانه خویش به عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و به فعالیت خود ادامه داد . سرانجام روز بیست و نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ در حین انجام مأموریت به عنوان سرپرست گروه ضربت که برای خنثی کردن توطئه ضد انقلاب راهی شده بودند ، هدف اصابت گلوله ضد انقلاب قرار گرفت و در سن ۲۲ سالگی روح بی قرارش به سوی ملکوت اعلی پرواز نمود.

 

منبع : راسخون


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه