خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده زهرا کردی

تاریخ انتشار : 1398/01/01 - 18:40

 کد خبر: 13326
 884 بازدید

شهیده زهرا کردی

شهیده کردی یک روز برای خرید از منزل خارج شد و در راه ، شاهد آن بود که گروهی از منافقین قصد ترور حجت الاسلام کافی امام جماعت مسجد امام علی(ع) را دارند ، شروع به بانگ الله اکبر و سر و صدا کردن و منافق منافق گفتن داد ، آنها را رسوا کرد..

نام : زهرا
نام خانوادگی : کردی        
نام پدر : محمد رضا
محل تولد : دامغان
تحصیلات : ششم ابتدایی
متاهل و دارای سه پسر
نحوه شهادت : ترور توسط منافقین     
مزارشهید: بهشت زهرا- قطعه۲۶- ردیف۱۹

وادی شهادت گذری است که زن و مرد نمی شناسد هر آن کس که عاشق باشد رهگذر کوی دوست است، انقلاب اسلامی ایران در برگ برگ تاریخ سرخ خود زنان و مردان عاشق و طالب شهادت دارد که راه امام و آرمانهای بلند ایشان یعنی دست یابی به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و تحقق حکومتی اسلامی بهانه ای برای آسمانی شدنشان بوده است هفت هزار شهید زن یعنی نسلی عاشق شهادت که فرزندان دلیرآنها اکنون ادامه دهنده راهشان هستند، یکی از این بانوان شهید زهرا کردی است.

زندگینامه از زبان فرزند :
شهیده زهرا کردی در خانواده ای مذهبی و متدین در روستای حیدرآباد دامغان دیده به جهان گشود و تا بیست سالگی در خانه پدری بود و به پدر و مادر خود بسیار احترام  می گذاشت و در امور زندگی به آنها کمک می کرد .
در سال ۱۳۵۰ با آقای غلامرضا ملائی پور ازدواج کرد. همسر ایشان در تهران در کارخانه ملامین سازی مشغول به کار بود. پس از تولد دومین فرزند به یک منزل استیجاری در تهران آمدیم.
با خیاطی و لحاف دوزی در امرار معاش زندگی به پدرم کمک می کرد با شروع جنگ تحمیلی ایشان به مساجد لولاگر ، حجت، صادقیه و … می رفتند و کمکهای مردمی را برای جبهه های جنگ جمع آوری می کردند در کنار مشکلاتی که در زندگی داشت اما دست از فعالیت های انقلابی خود نکشید ، همیشه اقوام و آشنایان به او می گفتند که اگر روزی در این راه شهید شوی تکلیف بچه ها چه می شود .
شهیده کردی که اعتقاد و ایمان قوی داشت می گفت من آنها را به خدا می سپارم ، یک روز برای خرید از منزل خارج شد و در راه ، شاهد آن بود که گروهی از منافقین قصد ترور حجت الاسلام کافی امام جماعت مسجد امام علی(ع) را دارند مادرم شروع به بانگ الله اکبر و سر و صدا کردن و منافق منافق گفتن داد ، آنها را رسوا کرد و همین مسئله باعث شد که منافقین روی مادرم حساس و او را کنترل می کردند .
بالاخره روز موعود فرا رسید یک روز مادر نیامد منتظرش ماندیم، خبری نشد بلند شدم از خیابان خودمون که داشتم می رفتم دیدم ماشینی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و تمامی شیشه هایش شکسته کمی جلوتر خانمی روی زمین غرف به خون افتاده کفش هایش برام آشنا آمد هرچه به مأمورین گفتم این کفش های مادرم است نذاشتن چادر را کنار بزنم و صورتش را ببینم اما با اصرار زیادی تونستم چهره زیبا و غرق به خون مادر را ببینم او توسط ضدانقلابها به شهادت رسیده بود.

خصوصیات شهید کردی از زبان خواهر:
بی اندازه مهربان ، بامحبت ، زندگی ساده ، اهل غیبت و تهمت نبود.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی زنان شهید 


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه