خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده زهرا زندی زاده

تاریخ انتشار : 1398/02/15 - 10:53

 کد خبر: 13663
 881 بازدید

شهیده زهرا زندی زاده

فرازی از آخرین نامه او در دوران مبارزه مخفیانه اش : انسان تا زنده است باید کار کند . کار در جهت حق . کاری که صفات خدایی را در انسان ایجاد کند . تنها خدا را در نظر بگیرید تا همه غصه ها وغم های دنیا قابل تحمل گردد.


نام: زهرا
نام خانوادگی: زندی زاده
نام پدر: عباس
تحصیلات : مهندسی شیمی
تاریخ تولد: ۱۳۳۰/۰۵/۰۱
محل تولد : اصفهان
تاریخ شهادت: ۱۳۵۶/۰۵/۰۶
محل شهادت : زندان های ساواک

شهیده زهرا زندی زاده در شهر اصفهان بدنیا آمد وتحصیلات خود را تا اخذ کارشناسی در رشته شیمی در دانشگاه اصفهان ادامه داد ودر تمام مدت تحصیل چه در مدارس جه در دانشگاه با آنکه منع حجاب در همه کشور به سختی اجرا می شد هرگز حجاب را از سر نیفکند وبا درس خواندن ورتبه همیشه ممتازش نه تنها بر دهان همه مهر سکوت نشانده بود بلکه زبان ستایش همه را برخویش گشوده بود تا آنکه رتبه اول آزمون سراسری دانشگاه را از آن خود کرد ودر بورسیه اعزام به خارج نیز پذیرفته شد اما این همه باعث نشده بود که دست از مبارزه خود با رژیم شاه بردارد ، ولذا با عضویت در گروه خداجوی مهدویون فعالیتهای وسیع تری را شروع کرد .

در مدت ۳ سال فعالیتهای خود را در ابعاد سیاسی، نظامی، فرهنگی و ایدئولوژیک با رژیم پهلوی شدت داد و از فکر خود در رابطه با مبارزه مسلحانه و تجهیزات نظامی استفاده نمود و مجبور شد زندگی مخفیانه ای را شروع کند ولی ساواک هر لحظه رد او را پی گرفت و سرانجام به همراه تنی چند از همرزمانش توسط ساواک دستگیر شد و پس از چندی آزار وشکنجه به طور صوری آزاد شد و این در حالی بود که ساواک او را تحت نظر داشت و در یک سانحه تصادف ساختگی در جاده مشهد او را در راه انتقال به بیمارستان بدون آنکه جراحتی از تصادف داشته باشد ، مورد شکنجه قرار داده و به شهادت رساندند.

فرازی از آخرین نامه او در دوران مبارزه مخفیانه اش را می خوانیم : “انسان تا زنده است باید کار کند . کار در جهت حق . کاری که صفات خدایی را در انسان ایجاد کند . تنها خدا را در نظر بگیرید تا همه غصه ها وغم های دنیا قابل تحمل گردد.

منابع :

۱. بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ۲. خین ۳. فرزندان زهرا (س) ۴. وبلاگ شهدا


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه