خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده رقیه حسین زاده

تاریخ انتشار : 1397/12/17 - 18:25

 کد خبر: 13252
 678 بازدید

شهیده رقیه حسین زاده

شهیده رقیه حسین زاده ، سفرهای متعددی به سوریه و کربلا و حج تمتع رفته و آنجا به همسفران خود تاکید می کرد که در دعاهایشان دعا کنند که شهادت نصیبم شود

نام : رقیه
نام خانوادگی : حسین زاده
تولد : ۱۴ آبان ۱۳۵۲
شهادت : ۲۸ آبان ۱۳۹۲
محل شهادت : سفارت ایران در لبنان

 

شهیده رقیه حسین زاده در۱۴ آبان ۱۳۵۲در روستای ولیجی محله نکا و در یک خانواده مذهبی و سنتی به دنیا آمد. شهید ، دوران ابتدایی را در روستای همجوار بریجان و ارائه تحصیل را در شهر نکا گذراند و قریب به ۲سال، در حوزه علمیه خواهران بهشهر تحصیل کرد. وی در دوران دفاع مقدس ازدواج کرد.

صاحب ۳ فرزند، دو دختر و یک پسر شد، سپس به همراه همسرش به مناطق جنگی رهسپار شد و آنجا زندگی مشترک را شروع کرد؛ تا این که سال ۱۳۷۴ به تهران منتقل شدند.
شهیده رقیه حسین زاده ، سفرهای متعددی به سوریه و کربلا و حج تمتع رفته و آنجا به همسفران خود تاکید می کرد که در دعاهایشان دعا کنند که شهادت نصیبم شود. این شهید بزرگوار یک ماه قبل از شهادت ، وقتی از لبنان به ایران آمد ، قبل از بازگشت نذری کرد. ۱۲ مرتبه زیارت عاشورا و نماز خواند و از خدا طلب شهادت کرد.

وصیت نامه
الحمدالله هیچ نماز و روزه ای را بدهکار نیستم . با خلعتی که از کربلا خریدم و طواف ائمه معصوم شده ، به همرا تربت امام حسین(ع) دفن شوم. در هنگام خاکسپاری، روضه بی بی فاطمه زهرا (س) و امام حسین (ع) خوانده شود.
تا یک ساعت بعد از خاکسپاری در روی قبرم بمانید و برایم قرآن تلاوت کنید. اگر توفیق شهادت داشتم نگذارید نزدیکان جنازه مرا ببینند. تمامی هزینه های مراسم کفن و دفن و مجالس ترحیم را پرداخت و نگذارید دیگران متقبل شوند.
در بخش دیگری از این وصیت بر حفظ ارزش ها و شعائر اسلامی و نیز کمک به ازدواج جوانان اینگونه تأکید شد : خورده دارایی و آن چنانچه صلاح دانستید، هزینه مراسم سالگرد ها را، برای ساخت مساجد، حسینیه ها و یا تهیه جهیزیه اهدا کنید.

منبع : زنان شهید


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه