خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده انیس بهروز ماشلی

تاریخ انتشار : 1397/10/21 - 18:21

 کد خبر: 12742
 872 بازدید

شهیده انیس بهروز ماشلی

شهیده ماشلی در سال ۱۳۶۶ به زیارت خانه خدا مشرف شد . وی به هنگام شرکت در راهپیماییی پرشور برائت از مشرکین بر اثر استنشاق گازهای خفه کننده در حرم امن الهی به دیدار صاحب خانه شتافت و مونس ابرار زنان بهشتی شد.

نام : انیس
نام خانوادگی : بهروز ماشلی
نام پدر: محمد تاریخ تولد: ۱۳۲۵/۱۲/۲۵
محل تولد: ایران – گیلان – رشت – ماشل علم
تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۰۵/۰۹
محل شهادت: مکه مکرمه طول
مدت حیات: ۴۱ سال

۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۲۵ بود که روستای «ماشل علم» در خطه ی سبز گیلان شاهد تولد کودکی در خانواده ای پر مهر بود که نام او را انیس نهادند.
انیس با تولدش خیر و برکت را برای خانواده اش به ارمغان آورد. در دوران کودکی توسط خانواده با مسائل دینی آشنا شد و از سرچشمه وحی بهره ها برد.

در آخرین روزهای سیزده سالگی همراه خانواده اش به تهران عزیمت کرد دوران کوتاهی از اقامتش در تهران نگذشته بود که پیوند مقدس ازدواج را با مردی مومن بست و حاصل ازدواجش کودکی بود که نام او را اسماعیل نهادند.
انیس زنی مؤمن و فداکار بود به امر به معروف و نهی از منکر توجه خاصی داشت .

در دوران جنگ فعالیت های جدی برای کمک رسانی به رزمندگان اسلام داشت تا این که در سال ۱۳۶۶ به زیارت خانه خدا مشرف شد پس از هشت روز اقامت در مکه در حالی که سلاله ی وجودش عاری از هر ناپاکی شده بود به هنگام شرکت در راهپیماییی پرشور برائت از مشرکین که به فرمان امام خمینی (ره) ترتیب داده شده بود بر اثر استنشاق گازهای خفه کننده در حرم امن الهی به دیدار صاحب خانه شتافت و مونس ابرار زنان بهشتی شد.

برگرفته از : کتاب آینه و شقایق جلد۱، صفحه: ۴۵

منبع : سایت صبح


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه