خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده الهه مختارنیا

تاریخ انتشار : 1398/04/14 - 12:37

 کد خبر: 14173
 802 بازدید

شهیده الهه مختارنیا

شهیده در کلاس چهارم ابتدایی بود . چند هفته از عید، بهار طبیعت و تعطیلات نوروزی گذشته بود که در پی حملات موشکی دشمن بعثی به مناطق مسکونی خیابان بابائیان تهران به شهادت رسید .

نام : الهه
نام خانوادگی : مختارنیا
نام پدر: موسی
متولد: ۱۳۵۶- تهران
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۱/۲۲
محل شهادت: تهران
نحوه شهادت: حمله موشکی
شغل: محصل

شهیده الهه مختارنیا در سال ۱۳۵۶ در تهران دیده به جهان گشود. الهه در دامان پدر پرتلاش و مادر دلسوز خود رشد می کرد و در خانواده ای شاد و پر از محبت و عاطفه روزگار سپری می کرد، الهه قد می کشید، دوران ابتدایی با خاطرات شیرین، طی می شد. الهه در کنار خواهر و پنج برادر خود به مدرسه می رفت و صدای هیاهوی بچه ها فضای مدرسه را پر می کرد و شوخی ها و خنده های کودکانه.
الهه در کلاس چهارم ابتدایی بود. چند هفته از عید، بهار طبیعت و تعطیلات نوروزی گذشته بود که در تاریخ ۱۳۶۷/۱/۲۲ در پی حملات موشکی دشمن بعثی به مناطق مسکونی خیابان بابائیان تهران، الهه آن غنچه کوچک به ناگاه شکفته شد. آری او از جمع خانوادگی برگزیده شده بود، مظهر طراوت و زیبایی. سرخی را از تن عریتی گرفت و با بالهای ملکوتی اش قرین ساخت تا سرخ و خونین به مظهر پروردگارش عروج کند. و چه زیباست رقصی چنین بر روی دستهای مردم و عروجی چنان به پیشگاه حق تعالی.(۱)

پی نوشت :
۱.جمعی از نویسندگان، آیینه و شقایق (یادنامه شهدای زن استان تهران (جلد دوم)، تهران، انتشارات منطقه مقاومت بسیج استان تهران، ۱۳۸۱

 

منبع : زنان مسلمان


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه