خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده معصومه طبری

تاریخ انتشار : 1397/08/23 - 18:31

 کد خبر: 12169
 817 بازدید

شهیده معصومه طبری

زیارت حضرت امام خاطره شیرین و به یادماندن

نام : معصومه
نام خانوادگی : طبری
نام پدر: احمد
تاریخ تولد: ۱۳۴۹
محل تولد : تهران
تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۴/۲۷
محل شهادت: تهران
نحوه شهادت: انفجار بمب
شغل: دانش آموز

شهیده معصومه طبری در سال ۱۳۴۹ در تهران دیده به جهان گشود. او در کلاس دوم راهنمایی مشغول به تحصیل بود و علی رغم آن که نوجوانی بیش نبود، در فعالیتهای اجتماعی حضور فعال داشت. از نظر اخلاقی نمونه و با قرآن مأنوس و در حال حفظ قرآن کریم بود. از خصوصیات بارز او، کمک به فقیران بود و در بسیاری از اوقات پول توجیبی خود را مصرف این کار می نمود.
در زمانی که امام راحل (ره) در قم سکونت داشتند به اتفاق خانواده موفق به زیارت حضرت امام خمینی (ره) گردید که از این دیدار همیشه بعنوان یک خاطره شیرین و به یادماندنی یاد می نمود.
او همیشه درباره منافقین می گفت: که آنها شیطان صفت ترین انسانهای دنیا هستند. آنها فکر می کنند با شهید کردن مردم و بمب گذاری می توانند انقلاب را به زانو درآورند.
این نوجوان انقلابی با داشتن روح بلند و بصیرتی که داشت به مسائل جامعه نگاه می نمود. در سال ۱۳۶۱ زمانی که منافقین سعی داشتند با بمب گذاری و به شهادت رساندن مردم، انقلاب را به زانو درآورند، در یکی از روزها که در حال ساختن بمب در همسایگی منزل آنان بودند و معصومه نیز بعد از یک روز پرکار و زبان روزه در اتاق خود مشغول استراحت بود، بمب منفجر شد. و در پی آن معصومه بر سر خوان باریتعالی میهمان شد تا آنجا روزه خویش را افطار کند و همنشین بهشتیان گردد.
او معصومانه پرکشید و به لقاءالله پیوست. بیست و هفتم تیرماه ۱۳۶۱ روز پرواز او بود.(۱)
روحش شاد و یادش گرامی باد

پیامبر اکرم (ص):کسی که در رمضان آمرزیده نشود، پس در کدام ماه آمرزیده خواهد شد؟

پی نوشت :
۱.جمعی از نویسندگان، آیینه و شقایق (یادنامه شهدای زن استان تهران (جلد دوم)، تهران، انتشارات منطقه مقاومت بسیج استان تهران ،۱۳۸۱

 

منیع : نوید شاهد


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه