خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده عذرا سادات نورد

تاریخ انتشار : 1398/02/20 - 13:15

 کد خبر: 13767
 673 بازدید

شهیده عذرا سادات نورد

شهیده عذرا مادر شهید مسعود ساروق فراهانی در روز ۲۵ اسفند سال ۶۶ به همراه دخترش اقدس ساروق فراهانی وقتی به زیارت اهل قبور رفته بودند که مورد اصابت موشک قرار گرفته و شهید شدند .

نام :عذرا سادات
نام خانوادگی :  نورد
تاریخ تولد :۱۳۰۶
نام پدر :سید علی
تاریخ شهادت : ۱۳۶۶/۱۲/۲۵
محل تولد :مرکزی – محلات
محل شهادت :خمین
نحوه شهادت : حملات هوایی و توپخانه

 

عذرا سادات در سال ۱۳۰۶ در شهرستان محلات دیده به جهان گشود و در جمع خانواده‌ای از سلاله سادات پرورش یافت و ۲۶ سال بعد بنای زندگی مشترک خود را با منصور ساروق فراهانی در شهر خمین ، دیار نام‌آورترین مرد ایران بنیان نهاد . سالها بعد آفتابی از این شهر طلوع کرد که گرمای جان بخشش نوید دل شیفتگان عدالت شد و همین شور بساط ظلم پهلوی را از میهن برانداخت و جمهوری اسلامی حاکم بر دلهای مردم ایران زمین گشت.

در آن ایام عذرا و منصور دارای سه پسر و چهار دختر بودند که از میان آنها مسعود در شهر سنندج به دست منافقین کوردل به شهادت رسید و دیدگان عزیزان خود را اشک بار ساخت . سال ۱۳۶۶ از راه رسید و بعثیان که ناجوانمردانه جنگ را به شهرها کشانده بودند با موشکباران خانه و کاشانه مردم بی دفاع، جنایاتی ددمنشانه به نام خود ثبت می‌کردند. بیست و پنجمین روز اسفند ماه بود که عذرا سادات همراه با دخترش اقدس (ساروق فراهانی) از منزل خارج شد تا در آستانه بهار سری به اقوام سفر کرده خود بزند. گورستان پر از کسانی بود که به زیارت اهل قبور آمده بودند. ساعتی گذشت و موشکی سفیرکشان از بالای سر جمعیت گذشت و کمی آن سوتر منفجر شد و عذاراسادات در سن ۶۰ سالگی به همراه دخترش آسمانی شد و به فرزندان شهید خود پیوست.

 

منبع : زنان مسلمان


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس , مطالب خواندنی
ارسال دیدگاه