خبرهای ویژه

rahbari
» اخبار » چالش حجاب برای زنان غیرمسلمان با هدف مبارزه با اسلام‌هراسی

تاریخ انتشار : 1398/03/23 - 19:35

 کد خبر: 14079
 1488 بازدید

چالش حجاب برای زنان غیرمسلمان با هدف مبارزه با اسلام‌هراسی

بنیان‌گذار موسسه روز جهانی حجاب گفت چالش حجاب برای زنان غیرمسلمان در ماه رمضان را جهت مبارزه با اسلام‌هراسی به راه انداخته است.

علاوه بر زنان غیرمسلمان، زنان مسلمان زیادی نیز که پیش‌تر حجاب را مورد غفلت قرار می‌دادند در این چالش شرکت کردند.
زنانی در بلاروس، برزیل، کانادا، مالزی، نیوزیلند، انگلیس و آمریکا و هر کجای دیگر جهان در جنبش پوشیدن حجاب در ماه رمضان شرکت کرده‌اند. برخی از افراد شرکت‌کننده در این چالش حتی پا را فراتر گذاشته و ۲۹ یا ۳۰ روز ماه رمضان را روزه می‌گیرند.
«نظمه خان» بنیان‌گذار موسسه روز جهانی حجاب که این چالش را راه‌اندازی کرده است در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: «دعوت زنان دارای ادیان مختلف به سر کردن حجاب، موجب عادی‌سازی حجاب می‌شود. از این رو دیگر چیز ناشناسی نخواهد بود که برخی با بی‌اطلاعی از آن بترسند یا آن را به‌عنوان تهدید ببینند».
«اشلی پیرسون» سفیر روز جهانی حجاب که ساکن «آرکانزاس» آمریکا است در این‌باره گفت: «مشارکت در چالش ۳۰ روزه حجاب و روزه گرفتن، خود را جای دیگری گذاشتن است. قصد داشتم یاد بگیرم [حجاب] برای دیگران چگونه است و بفهمم متحمل چه چیز‌هایی شوند».
«سبحان ولچ» مسیحی ارتودوکس شرکت‌کننده در این چالش گفت: «بسیاری از زنان گلایه می‌کنند که این کار زورگویانه است اما من کاملاً مخالفم. من حجاب را به‌عنوان آزادی و رهایی می‌بینم».
نظمه خان که اصالتی بنگلادشی دارد از دوران نوجوانی در نیویورک زندگی می‌کند. او این جنبش را سال ۲۰۱۳ پایه ریزی و اجرا کرد. او از این سال، ۱ فوریه را به‌عنوان روز جهانی حجاب ثبت کرد و ۱۴۰ کشور جهان هرساله در جنبش‌های موسسه روز جهانی حجاب شرکت می‌کنند. این موسسه از سال ۲۰۱۷ به‌عنوان سازمانی غیرانتفاعی ثبت شد و هدف خود را مبارزه با تبعیض علیه زنان مسلمان از طریق آگاهی‌بخشی و آموزش اعلام کرد.

منبع : فارس


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : اخبار
ارسال دیدگاه