خبرهای ویژه

rahbari
» اخبار » نقش بانوان در عرصه آموزش و تبلیغ دین

تاریخ انتشار : 1397/06/21 - 23:30

 کد خبر: 561
 854 بازدید

نقش بانوان در عرصه آموزش و تبلیغ دین

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان با بیان اینکه نقش زنان در آفرینش حوادث دلیرانه و نهضت‌های علمی، انقلابی و ترویج دین اسلام اثر گذار است گفت: بانوان مسلمان در عرصه آموزش و تبلیغ دین نقشی سازنده و بی‌بدیل دارند. حجت‌الاسلام هادی قنبرخواه صبح امروز در کارگاه عرضی تخصصی مبلغین خانگی ویژه خواهران با […]

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گیلان با بیان اینکه نقش زنان در آفرینش حوادث دلیرانه و نهضت‌های علمی، انقلابی و ترویج دین اسلام اثر گذار است گفت: بانوان مسلمان در عرصه آموزش و تبلیغ دین نقشی سازنده و بی‌بدیل دارند.

حجت‌الاسلام هادی قنبرخواه صبح امروز در کارگاه عرضی تخصصی مبلغین خانگی ویژه خواهران با اشاره به اینکه رسالت تبلیغ دین تلکیفی مهم است که همه مسلمین را در بر می‌گیرد اظهار داشت: همه مسلمانان وظیفه دارند قرآن را شناخته، به دیگران بیاموزند و در تربیت دینی دیگران بکوشند.
وی با بیان اینکه بانوان در این راستا از ظرفیت‌ها و توانایی‌های تعلیمی و تبلیغی ویژه‌ای برخوردارند خاطرنشان کرد: این ویژگی در بانوان توانمندی آنها را در تربیت دینی مردم افزایش داده و اثرگذاری بیشتری در جامعه را به دنبال دارد.
وی نقش مادران را عاملی بی‌جایگزین در تعلیم و تربیت نسل نوخاسته دانست و با تاکید بر اینکه بانوان مسلمان در عرصه آموزش و تبلیغ دین نقشی سازنده و بی‌بدیل دارند بیان کرد: نقش زنان در آفرینش حوادث دلیرانه و نهضت‌های علمی، انقلابی و ترویج دین اسلام اثرگذار است.
وجود بانوان با معارف اسلامی به صورت عمیق و عالمانه جامعه را به سوی پیشرفت سوق می‌دهد . همانگونه که بانوان در تحصیل علوم دانشگاهی مشغول هستند باید در تحصیل علوم اسلامی نیز کوشا باشند.
قنبرخواه با تاکید بر اینکه امروز زن ایرانی مسلمان در مقابل دنیایی که سخن حق را نمی‌فهمد یا عمدا کتمان می‌کند رسالتی بزرگ بر دوش دارد گفت: زنان افزون بر اداره امور داخلی منزل در یاد گرفتن معارف دین و رساندن آن به دیگران فعال هستند.
وی ارتقای و به‌ روزرسانی سطح آگاهی مبلغین خانگی، تحقق منویات مقام معظم رهبری، تببین فرهنگ عاشورایی در تبلیغ مبلغین خانگی، بیان راهکارهای تقویت وحدت و انسجام درونی مبلغین را از اهداف کارگاه عرضی تخصصی مبلغین خانگی دانست و افزود: افزایش قدرت تحلیل سیاسی مبلغین خانگی از دیگر اهداف این کارگاه است.

 

منبع : تسنیم


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار
ارسال دیدگاه