خبرهای ویژه

rahbari
» نقش زن در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » نقش اجتماعات زنان در پیروزی انقلاب

تاریخ انتشار : 1397/05/17 - 17:19

 کد خبر: 350
 888 بازدید

نقش اجتماعات زنان در پیروزی انقلاب

نقش اجتماعات زنان در پیروزی انقلاب ، به احتمال زیاد از اجتماعات مخصوص مردان بیشتر بود . یعنی حضور زنان در مبارزات عمومی و سیاسی ، یک نقش چند گانه داشت. مرد یک نفر بود و خودش میآمد در مبارزات یا در اجتماعات و راهپیماییها شرکت میکرد . همین و بس ! اما وقتی زنِ […]

نقش اجتماعات زنان در پیروزی انقلاب ، به احتمال زیاد از اجتماعات مخصوص مردان بیشتر بود . یعنی حضور زنان در مبارزات عمومی و سیاسی ، یک نقش چند گانه داشت. مرد یک نفر بود و خودش میآمد در مبارزات یا در اجتماعات و راهپیماییها شرکت میکرد . همین و بس ! اما وقتی زنِ خانه ، خود را در مبارزه سهیم میدانست و وارد میدان میشد، در واقع خانه‌ای را که در آن، مرد و زن و فرزندان هستند ، به صحنه میآورد و خانواده‌ای را در میدانِ مبارزه حاضر میکرد .

بیانات در سومین نشست اندیشه‌های راهبردی ۱۳۹۰/۱۰/۱۴

زنان یک نقش مؤثر و بی جایگزین داشتند ؛ که اگر نبودند زنان توی این اجتماعات ، بلاشک این اجتماعات عظیم و این تظاهرات عظیم ، آن اثر را نمیبخشید ؛ علاوه بر اینکه در بعضی جاها مثل مشهد ما ، اصلاً شروع این تظاهرات، از زنان شد. یعنی اولین حرکت عمومىِ مردمی، یک حرکت زنانه بود . البته مورد تعرض پلیس هم قرار گرفتند. بعد از آن بود که حرکتهای مردانه راه افتاد .

بیانات در جمع زنان شهر ارومیه‌ ۱۳۷۵/۰۶/۲۸


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : نقش زن در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه