خبرهای ویژه

rahbari
» اخبار » نشست فعالان حوزه حقوق زنان با رئیس قوه قضائیه

تاریخ انتشار : 1398/04/03 - 12:41

 کد خبر: 14132
 1207 بازدید

نشست فعالان حوزه حقوق زنان با رئیس قوه قضائیه

نشست هم اندیشی فعالان و نخبگان حوزه حقوق زنان با حجت الاسلام رئیسی در حوزه ریاست قوه قضائیه برگزار شد.

توضیحات آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در ارتباط با جزئیات نشست فعالان حوزه حقوق زنان با ایشان :

امروز نظام جمهوری اسلامی، مدافع حقوق زنان است و این افتخار را جمهوری اسلامی ایران دارد که از ابتدای انقلاب تاکنون بزرگترین مدافع حقوق زنان برخلاف ادعای غربی‌ها بوده است و ما اجازه نداده‌ایم که زنان مانند بسیاری از کشور‌های دنیا به یک ابزار تبدیل شوند.
آیت‌الله رئیسی گفت: امروز زن درمسائل اجتماعی، سیاسی، تربیتی و آموزشی کشور ما نقش آفرین است و بیشترین حضور دانشگاهی و علمی را زنان دارند. درحوزه‌های قضایی و دادسرا‌های سراسر کشور همکاری بانوان در بخش‌های مختلف به ویژه در دادگاه‌های خانواده مورد توجه است و از وجود ارزشمند بانوان برای گره گشایی و فصل خصومت‌ها در این رابطه استفاده می‌شود.
وی در رابطه با لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت گفت: این لایحه در دولت تهیه شد و به لحاظ اینکه صبغه قضایی داشت، به قوه قضاییه ارسال شد. لایحه را از دولت پیگیری کردیم؛ گویا به مدت دو سال بود که در دستگاه قضایی مانده بود و قول دادم که ظرف چند ماه این قضیه را به اتمام برسانم؛ لذا معاونت اصلی آن را که معاونت حقوقی است، فعال کردیم و کارشان آماده شده است و معاونت‌های فرعی نیز در این مورد از قضات فرهیخته و صاحبنظران نظر خواهی کرده‌اند.
رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور صاحبنظران تشکیل شد، مدعوین نسبت به لایحه تأمین امنیت زنان و مسائل دیگر نظرات خود را ارائه دادند. ما معتقدیم بهترین امنیت و تضمین کننده امنیت توجه به حقوق زن در جمهوری اسلامی است که انشاءاالله این موضوع در این قانون نیز جلوه گر باشد و بتواند سیرش را سریع‌تر طی کند.
آیت‌الله رئیسی افزود: وعده داده بودم که ظرف چند ماه کار را آماده کنم؛ لذا جلسه نهایی آن روز گذشته برگزار شد و انشاءالله ظرف چند روز آینده کار برای ارسال به مجلس آماده می‌شود.

منبع : رجا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار
ارسال دیدگاه