خبرهای ویژه

rahbari
» زنان مجاهد در طول تاریخ » طاهره قره داغی

تاریخ انتشار : 1397/11/09 - 18:39

 کد خبر: 12904
 1008 بازدید

طاهره قره داغی

با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به ایران ، مردم شهرها و روستاهای مرزی، اقدام به ترک خانه و کاشانه خود کردند و بی اطلاعی مردم مناطق مرزی از پیشروی دشمن و اشغال و کنترل راه ها، باعث به اسارت درآمدن جمع زیادی از مردم شد ..

نام : طاهره
نام خانوادگی : قره داغی
نام استان : گلستان
تحصیلات : دیپلم
شغل : خانه دار
شاخصه های نخبگی : زن آزاده ، مدت اسارت ۳۲ ماه و ۴ روز

با شروع جنگ تحمیلی و تجاوز ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به ایران اسلامی، شهرها و روستاهای مرزی در زیر آتش توپخانه دشمن قرار گرفت. بارش آتش توپخانه و هواپیماهای عراقی بر سر مردم این مناطق، امنیت و نظم شهرها و روستاهای مجاور مرز را درهم ریخت. در نبود نیروهای نظامی و رزمنده نیروهای بعث عراق شروع به پیشروی کردند.

هر چند گروهی از اهالی این شهرها با فداکاری و ایثار و با کمترین امکانات نظامی به مقابله برخاستند و برای دفاع از آرمان های انقلاب و امام (ره) به آب و آتش زدند. اما با همه رشادت ها به خاطر کمبود مهمات و نیروهای کمکی، نیروهای متجاوز به پیشروی و اشغال شهرها ادامه می دادند.
مردم شهرها و روستاهای مرزی، اقدام به ترک خانه و کاشانه خود کردند و تلاش داشتند به وسیله ای خود را از منطقه دور سازند. اما بی اطلاعی آنان از وضعیت منطقه، لطمات جبران ناپذیری پدید آورد که افتادن در دادم دشمن کمترین آن بود.
بی اطلاعی مردم مناطق مرزی از پیشروی دشمن و اشغال و کنترل راه ها، باعث به اسارت درآمدن جمع زیادی از مردم عادی به همراه خانواده هایشان شد.

در میان دستگیرشدگان توسط دشمن علاوه بر کودکان و خردسالان و پیران، عده زیادی از زنان نیز حضور داشتند که بندهای اسارت را بر دست و پای خویش احساس کردند.
«طاهره قره داغی» از جمله همین بانوی استان گلستان است که با صبر و استقامت ۳۲ ماه و ۴ روز روزهای سخت و دشوار را سپری کرده است.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : زنان مجاهد در طول تاریخ
ارسال دیدگاه