خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده پروین کلانترهرمزی

تاریخ انتشار : 1397/12/26 - 19:08

 کد خبر: 13301
 778 بازدید

شهیده پروین کلانترهرمزی

شهیده در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. از همان ابتدای کودکی در انجام فرائض دینی تلاش داشت و در دوره نوجوانی جهت پیروزی انقلاب تلاش بسیاری نمود و در برپایی نماز جماعت و نماز وحدت بین روستاها همت و تلاش وافر داشتند.

نام : پروین
نام خانوادگی : کلانتر هرمزی
میزان تحصیلات: فوق دیپلم
تاریخ تولد : ۱۳۳۶/۶/۱
محل تولد:  رامهرمز
تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۱۲/۲۰
نام پدر: کریم
مسئولیت در جبهه: رزمنده
مسئولیت در آموزش و پرورش: دبیر علوم
محل شهادت: شوشتر
نحوه شهادت : بمباران هوایی رژیم بعث عراق

 

پروین در سال ۱۳۳۶ در رامهرمز متولد شد و در سال سوم دبیرستان وارد دانش سرا شد و بعد از دریافت دیپلم به کسوت معلمی نائل شد. در همان سال به تربیت معلم راه یافته و در رشته تجربی ادامه تحصیل و در تاریخ ۵۵/۱۲/۲۰ ازدواج کرد.
شهیده در شکل گیری اعتراض به رژیم ستم شاهی در تربیت معلم نقش موثری داشت. شهیده در سال ۶۵ همراه همسر خود برای خدمت به مردم به شهرستان شوشتر کوچ کردند. شهیده علاوه بر نقش مادری و سرپرستی فرزندان همسر خود را برای حضور در جبهه های حق علیه باطل یاری می کردند ولی خفاشان شب پرست هر گاه تاب و توان مقابله با مردان را نداشتند شهرها را در آتش فتنه سوزاندند و گل وجود پروین و دو غنچه اش در آتش کینه دشمن بعثی در بمباران شوشتر ۶۶/۱۲/۲۰ برخون نشست. در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد. از همان ابتدای کودکی در انجام فرائض دینی تلاش داشت و در دوره نوجوانی جهت پیروزی انقلاب تلاش بسیاری نمود و در برپایی نماز جماعت و نماز وحدت بین روستاها همت و تلاش وافر داشتند.

ویژگی های اخلاقی:
بسیار با گذشت، صبور، دستگیرمحرومان و ضعفا بود. برای کسب علم و دانش تلاش بسیار می کرد. بردبار بود و با شور و علاقه به مسائل علمی و درسی می پرداخت.

نقل از نزدیکان شهید:
قبل از شهادت و انتقال به شوشتر خواب می بیند که دیگر برگشتی ندارد و از خداوند تقاضا می کند که هر تقدیری برای من رقم میزند برای دخترانم نیز بزند و قبل از شهادت با تمام اقوام خداحافظی می کند.
او در حالی که باردار بود و به همراه دو دختر خود به نامهای فاطمه بخشی ۶ ساله و مریم بخشی ۱۰ ساله در بمباران هوایی به شهادت می رسند. شهید خیلی دوست داشت موفقیت و پیروزی رزمندگان را در جنگ ببیند.

 

منبع : زنان شهید


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه