خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده نسترن خسروی

تاریخ انتشار : 1398/03/17 - 19:11

 کد خبر: 13981
 657 بازدید

شهیده نسترن خسروی

شهیده نسترن خسروی در روز تاسوعا سال ۱۳۸۹ در قالب دسته عزاداری برای حضور در مسجد امام حسین(ع) شهرستان چابهار به اتفاق پدر ، مادر و خواهرش وارد خیابان شدند . در نزدیکی های مسجد امام حسین(ع) بر اثر انفجار تروریستی عوامل استکبار و با اصابت ترکش به ناحیه سر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

نام :نسترن 
نام خانوادگی : خسروی
تاریخ تولد : مهر ۱۳۸۱
تاریخ شهادت : روز تاسوعا سال ۱۳۸۹
محل شهادت : چابهار
نحوه شهادت : بر اثر انفجار تروریستی عوامل استکبار و با اصابت ترکش به ناحیه سر

شهیده نسترن خسروی مهرماه سال ۱۳۸۱ در شهرستان چابهار متولد شد . پدرش کارمند اداره کل شیلات بود و بخاطر شغل پدر چند سالی را در مشهد سپری کردند و نسترن در جوار امام رضا (علیه السلام) بزرگ شد. به سن مدرسه رفتن که رسید دوباره به زادگاه خود برگشت و مشغول تحصیل شد.
نسترن دختری فعال و مهربان بود . همه کاره مدرسه بود و خیلی از برنامه های مدرسه را او اجرا می کرد . او که همراه خواهر بزرگترش در کلاس های رشته رزمی کانگ فو شرکت می کرد ، موفق به دریافت «شال نارنجی کانگ فو» نیز شده بود.
روز تاسوعا سال ۱۳۸۹ بود. با اشتیاق فراوان مادر و خواهرش را به مجلس قرائت زیارت عاشورا برد و سپس به همراه « هیئت عزاداران محبان اهل بیت(ع) » اداره کل شیلات استان سیستان و بلوچستان که پدرش جزء هیئت امنای آن بود در قالب دسته عزاداری برای حضور در مسجد امام حسین(ع) شهرستان چابهار به اتفاق پدر ، مادر و خواهرش وارد خیابان شدند .
نزدیکی های مسجد امام حسین(ع) بر اثر انفجار تروریستی عوامل استکبار و با اصابت ترکش به ناحیه سر به درجه رفیع شهادت نائل شد . پیکر پاک آن شهیده مظلوم روز دوازدهم محرم در میان خیل انبوه عزاداران شهرستان بشرویه تشییع و در جوار شهدای شهرستان ارسک آرام گرفت.

نقل قول از پدر شهیده :

روز تاسوعا به همراه نسرین ، نسترن و مادرشان به هیئت رفتیم ، با توجه به مریضی مادرش سوار ماشینی که بلندگو هیئت بر روی آن نصب بود ، شدیم و نسرین و نسترن پشت ماشین به همراه هیئت در حال حرکت بودند .
اتفاقاً همان روز نسترن پیشانی‌ بندی به نام امام حسین (ع) تهیه کرده و به سرش بسته بود ، افزود : در مسیری که در حرکت بودیم صدای انفجاری بلند شد، از ماشین پایین آمدم دیدم نسترن ۸ ساله‌ام خون‌آلود در دستان نسرین است و ترکش به سرش خورده بود .
به سرعت نسترن را به بیمارستان رساندیم و دوباره قلبش را احیا کردند ، اما وقتی به اتاق عمل رفت به دلیل کمبود امکانات دیگر برنگشت و به شهادت رسید.
در این مراسم منافقین به صورت انتحاری خود را به وسط هیئت رسانده و منجر کرده بود و در آن هنگام ۴۱ نفر به شهادت رسیدند. وی با اشاره به اینکه همه فامیل ، نسترن را به دلیل مهربانی و پر سر زبانی‌اش و درس‌خوان بودنش دوست داشتند ، گفت: کسی که با نسترن ارتباط نداشته است این حس ما را به عنوان مادر و پدرش درک نمی‌کند.
خسروی در خصوص تحمل سختی از دست دادن نسترن برای مادرش توضیح داد : مادرش در آن انفجار زخمی شد و جرات نمی‌کردیم که خبر ترکش خوردن نسترن را به وی بگیم و زمانی که خبر شهادتش فهمید، دچار شوک روحی بدی شد و از آن موقع اصلاً حرف نمی‌زند.
مادر نسترن مثل دیگر مادران دنیا است و دوست داشت بچه‌هایش کنارش باشند ، اما ضربه روحی که خورد داغونش کرد و با اینکه اکنون ۵ سال از آن حادثه می‌گذرد هم چنان مادرش حرف نمی‌زند .

 

منبع :

۱.هابیلیان
۲ . پایگاه خبری تحلیلی خوزستان


برچسب ها : , , , , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه