خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده لیلا حسنی

تاریخ انتشار : 1398/02/15 - 19:31

 کد خبر: 13717
 577 بازدید

شهیده لیلا حسنی

خیلی مهربان و امانت دار خویشتن‌دار و شجاع بود. در دوران جنگ در پشت جبهه حضور چشمگیری داشت و در فعالیت‌های پشتیبانی نظیر، پخت نان، تهیه مربا و سایر اقلام مورد نیاز رزمندگان مجدّانه تلاش می‌نمود؛ و از مهم‌ترین ویژگی ایشان توجه و اهتمام به نماز اول وقت و نماز شب بود و مرتب فرزندان خود را به این فریضه مهم فرا می‌خواند

نام : لیلا 
نام خانوادگی : حسنی
نام پدر : اسدالله
تاریخ تولد : ۱۳۰۴
تاریخ شهادت : ۱۳۶۶/۵/۹
نحوه شهادت :توسط عوامل رژیم سعودی در مراسم برائت از مشرکین

روز ششم ذی الحجه سال ۱۴۰۷ (مصادف با روز نهم مردادماه ۱۳۶۶ شمسی) یادآور مراسم «برائت از مشرکین» زائران ایرانی خانه خدا و کشتار حجاج مظلوم ایرانی در مکه به دست حکام آل سعود است. مکان و زمانی که خون ریختن در آن حرام است و این حرمت تا جایی اهمیت دارد که اعراب جاهلیت احترام این مکان و زمان را نگه داشتند اما این حرمت توسط عوامل سعودی شکسته شد. در این فاجعه حتی به زنان و جانبازان هم رحم نکردند، به طوری که نیمی از کشته شدگان زنان بودند.
در آن کشتار بیش از ۲۷۰ نفر از شهروندان ایرانی که برای حضور در مراسم «برائت از مشرکین» شرکت کرده بودند را رقم می‌زند.

شهیده لیلا حسنی در سال ۱۳۰۴ در روستای محمد آباد در خانواده ای کم در آمد دیده به جهان گشود او بنا به دلایلی از تحصیل بازماند و در واقع به پدر و مادر خود در امرار معاش کمک می‌کرد تا موقعی که با پدر شهید بنام حاج ابراهیم زمانی تشکیل خانواده داد و از آن زمان نیز در کارهای روزمره زندگی و کشاورزی تلاش می‌کرد و در راه رسیدن به خودکفایی از هیچ کوششی دریغ ننمود.
خیلی مهربان و امانت دار خویشتن‌دار و شجاع بود. در دوران جنگ در پشت جبهه حضور چشمگیری داشت و در فعالیت‌های پشتیبانی نظیر، پخت نان، تهیه مربا و سایر اقلام مورد نیاز رزمندگان مجدّانه تلاش می‌نمود؛ و از مهم‌ترین ویژگی ایشان توجه و اهتمام به نماز اول وقت و نماز شب بود و مرتب فرزندان خود را به این فریضه مهم فرا می‌خواند؛ و سال های نخستین جنگ یکی از فرزندانشان به نام غلامرضا در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسید همیشه این شهیده دعا می‌کرد خدایا مرا هم به او برسان و شهادت در راه خودت را نصیب من بگردان و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۶/۵/۹ در حالی که در مراسم برائت از مشرکین در مکه معظمه بر ضد آمریکا، شعار می‌داد به ندای حق لبیک گفت و به آرزوی دیرینه خویش رسید.
پیکر مطهرش چند روز پس از شهادت در شهر طبس تشییع و در امامزاده حسین ابن موسی الکاظم (ع) به خاک سپرده شد.

 

منبع : دانشنامه طبس گلشن


برچسب ها : , , , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه