خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده فریده آل سیاح

تاریخ انتشار : 1397/11/23 - 19:19

 کد خبر: 13000
 962 بازدید

شهیده فریده آل سیاح

هرگاه همسایه ها و یا دوستان و آشنایان را دور هم جمع می دید به آموزش قرآن می پرداخت لحظاتی قبل از نماز سجاده اش را پهن کرده و آماده راز و نیاز با خالق یکتا می شد چرا که اهمیت فراوانی به نماز اول وقت می داد همیشه با وضو بوده .

نام : فریده
نام خانوادگی : آل سیاح
نام پدر : عبدالله
تاریخ تولد ۱۳۴۲
تاریخ شهادت :۶۶/۱۲/۲۶
محل شهادت : شیراز
نحوه شهادت :  بمباران هوایی

شهیده فریده آل سیاح در شیراز به شهادت رسید او زنی مومن بود که در حفظ حجابش کوشش بسیاری می نمود قرآن را در هفت سالگی ختم کرد ه و آن چنان با کلام حق تعالی مانوس بود که لحظه لحظه خود را با آن پر کرده بود و در هر فرصتی که می یافت از آن برای ارتباط با خدا و خواندن قرآن بهره می جست.
هرگاه همسایه ها و یا دوستان و آشنایان را دور هم جمع می دید به آموزش قرآن می پرداخت لحظاتی قبل از نماز سجاده اش را پهن کرده و آماده راز و نیاز با خالق یکتا می شد چرا که اهمیت فراوانی به نماز اول وقت می داد همیشه با وضو بوده و ارتباط دوستانه و بسیار خوبی با مادر شوهرش ( شهربانو میرزایی ) داشت .
ایشان از ابتدای تشکیل سپاه به صورت افتخاری به همکاری با این نهاد مقدس می پرداخت . همسرس نیز پاسدار و در جبهه آبادان مشغول رزم و رشادت بود مونس و همدم فریده در تنهایی هایش ذکر صلوات و دعا بود .
هیچگاه از تنهایی و نبود همسرش دلتنگی نمی کرد و آبادان که در آن موقع خط مقدم بود را ترک نکرد تا آنکه برای زایمان خود به نزد مادر شوهرش در شیراز سفر کرد .
در یکی از شب ها در حالی که ۲۰ روز از تولد فرزندش حسام نگذشته بود به همراه حسام ۲۰ روزه اش و زهره ۵ ساله و مادر شوهرش براثر بمباران هوایی زیر آوار رفته و شهد شیرین شهادت را نوشید و حسن ۲ ساله اش را که زخمی شده بود با پدر تنها گذاشت.

منبع : سایت زنان شهید


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه