خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در سطح بین الملل » شهیده فخریه مسلم

تاریخ انتشار : 1398/05/08 - 19:21

 کد خبر: 14445
 1536 بازدید

شهیده فخریه مسلم

نیروهای امنیتی آل خلیفه که درحال اسکورت یکی از مقامات رژیم بودند به سوی خودروی این زن بحرینی شلیک کرده و وی را کشتند و سه فرزندش هم در این حادثه زخمی شدن. دستگاه‌های آل خلیفه بلافاصله برای سرپوش گذاشتن بر جنایت خود به صحنه‌سازی پرداخته و مدعی وقوع انفجار تروریستی شدند .

نام :فخریه 
نام خانوادگی : مسلم
تاریخ شهادت : ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶
محل شهادت : جنوب منامه پایتخت بحرین
نحوه شهادت : توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه

 

شامگاه پنجشنبه ۱۰ تیر برابر با ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ در خیابان شهید علی المومن(خیابان شیخ جابر الصباح بنا به نامگذاری آل خلیفه)، واقع درجزیره ستره در جنوب منامه پایتخت بحرین حادثه دردناکی که ابهام آن را فراگرفته برای یک زن بیگناه بحرینی و سه فرزندش رخ می‌دهد.
آنچه درباره این حادثه تاسف‌بار- که منجر به شهادت فخریه مسلم زن بیگناه بحرینی و زخمی شدن سه فرزندش شد، مایه تعجب و شگفتی است- چگونگی پرداختن رژیم آل خلیفه و رسانه‌‌های وابسته و همسو و بزرگنمایی آن و مهمتر از همه نشانه گرفتن انگشت اتهام به سمت جمهوری اسلامی ایران و حزب الله است.
وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد پنجشنبه ۳۰ ژوئن انفجاری در منطقه العکر رخ داد که منجر به شهادت فخریه مسلم احمد حسن و زخمی شدن سه نفر از کودکانش شد. وزارت کشور بحرین در صفحه خود در تویتر افزود یک انفجار تروریستی منجر به کشته شدن یک شهروند و زخمی شدن سه نفر از فرزندانش در العکر هنگام عبور با خودروی خود شد.
روزنامه الوطن بحرین در این باره نوشت پزشک قانونی در گزارش اولیه خود از حادثه انفجار تروریستی العکر آورده است کشته شدن این شهروند زن در نتیجه یکی از ترکش‌های انفجار بوده است همانطور که حمد شاهین دادستان دادگاه جنایات تروریستی به آن تصریح کرده است.
طولی نکشید که رسانه‌های رسمی آل خلیفه و اشغالگران سعودی، به سرزنش اکثریت مردم بحرین که مخالف آل خلیفه هستند، پرداختند،‌مردمی که همچنان با وجود موج سرکوبگری و خفقان حاکم بر جزیره کوچک، بر مسالمت‌آمیز بودن مبارزات خود تاکید می‌کنند.

زمان وقوع حادثه
این حادثه مشکوک همزمان با محکوم شدن تروریسم دولتی بحرین از سوی کنگره آمریکا صورت گرفته است و مشابه حوادث نادری است که بحرین تنها زمانی که رژیم حاکم در معرض فشارهای سیاسی هر چند صوری حامیانش قرار می‌‌گیرد، رخ می‌دهد.

 

انفجار یا تیراندازی؟
پایگاه بحرین الیوم تصریح کرده است نیروهای امنیتی آل خلیفه که درحال اسکورت یکی از مقامات رژیم بودند، عامل کشتن این شهروند(فخریه مسلم) بوده‌اند. نیروهای آل خلیفه به سوی خودروی این زن بحرینی شلیک کرده و وی را کشتند و سه فرزندش هم در این حادثه زخمی شدن. دستگاه‌های آل خلیفه بلافاصله برای سرپوش گذاشتن بر جنایت خود به صحنه‌سازی پرداخته و مدعی وقوع انفجار تروریستی شدند . این در حالی است که حادثه کشته شدن این شهروند بحرینی از مکان انفجار مورد ادعای آل خلیفه دور بوده است.

 

اظهارات نزدیکان قربانی
برخی از نزدیکان قربانی تاکید کرده‌‌اند شهید فخریه هنگام عبور کاروان همراه یک مقام آل خلیفه، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفت که به شهادت وی منجر شد و نیروهای آل خلیفه بلافاصله، جسد شهید را از مکان وقوع جنایت خارج کردند. این منابع تاکید کردند هنگام وقوع این حادثه، صدای انفجاری نشنیدند.

 

خودروی قربانی
از سوی دیگر رژیم آل خلیفه ادعا کرده است این شهروند بحرینی بر اثر انفجار و اصابت ترکش‌های بمب شهید شده در حالی که تصویر منتشر شده نشان می‌دهد گویی این خودرو با یک جسم سخت برخورد کرده و در معرض انفجار آن طور که رژیم ادعا می‌کند، قرار نگرفت، به گفته شهروندان بحرینی، آثار شیشه جلویی خودرو نشان می‌دهد که آثار گلوله‌ای است که خودرو را هدف قرار داد.

 

آن طور که شبکه فجرالمقاومه گزارش داده، شاهدان تاکید کرده‌‌اند سر شهید را در حالی که آثار اصابت گلوله در آن قرار داشته، مشاهده کرده بودند. همچنین پزشکی که خواست به خاطر مسائل امنیتی نامش فاش نشود، تاکید کرد شلیک گلوله به سر شهیده فخریه، عامل کشته شدن وی بوده است.

 

صحنه‌سازی آل خلیفه
این در حالی است که رژیم بحرین هیچ تصویری از مکان انفجار مورد ادعای خود و مکان حادثه منجر به شهادت این شهروند بحرینی منتشر نکرده، در حالی که تمام خیابان‌ها و اماکن عمومی بحرین مملو از دوربین‌های امنیتی مداربسته است که این مسئله نشان می‌دهد که آل خلیفه به عمد دلایلی را که قطعا به ابطال ادعاهایش منجر می‌شود، مخفی نگه داشته است.
در این زمینه ریمان شعلان همسر شیخ علی سلمان از مبارزان برجسته بحرینی در صفحه شخصی خود در تویتر نوشته است : ده‌ها نفر از شهروندان بحرینی بر اثر شلیک گلوله‌های رژیم کشته شده‌اند، بدون این‌که جنایتکاران شناسایی و مجازات شوند، این نشان دهنده بی‌ارزش بودن خون مردم از نظر رژیم و سرپوش گذاشتن آن بر جنایتکاران است.
وی افزود : قطعا هیچ تحقیق بی‌طرفانه و شفافی در چنین حوادثی برای شناسایی عاملان ریختن خون شهروندان انجام نمی‌شود،‌چرا که دستگاه عادلانه‌ای در بحرین وجود ندارد.

 

انقلابیون چه می‌گویند:
پایگاه انقلابیون بحرین گزارشی درباره حادثه منجر به شهادت فخریه مسلم تهیه کرده که نتایج آن به این شرح است:
– حادثه مذکور در خیابان شهید علی المومن(خیابان شیخ جابرالصباح بر اساس نامگذاری رژیم) در جهت منتهی به جزیره ستره به طور مشخص به فاصله اندکی پیش از ورودی اصلی منطقه المعامیر رخ داد، در حالی که وزارت کشور بحرین مدعی شده این حادثه در منطقه العکر رخ داده است.
– معاینه پیکر شهید فخریه مسلم از سوی برخی کارشناسان نشان می‌دهد که این شهید قطعا بر اثر شلیک گلوله به سرش از سمت چپ کشته شده است، همچنانکه آثار عملیات جراحی جراحت در سمت راست سرش مشاهده شده است.
– بر اساس نتایج اولیه و با استناد به شهادت شاهدان، تیراندازی به سوی شهید همزمان با عبور کاروان حامل یکی از شخصیت‌های بلندپایه رژیم آل خلیفه صورت گرفت که پس از اصابت گلوله به سرش، وی کنترل خودرو را از دست می‌دهد و در نتیجه خودروی به یک شیء سخت برخورد می‌کند و گارد ویژه همراه مقام مذکور به سمت خودروی شهید فخریه شلیک کردند.
– رژیم از پخش تصاویری که دوربین‌های امنیتی مستقر در امتداد خیابان مذکور گرفته‌‌اند، با وجود درخواست‌های مردمی و حقوقدانان طفره می‌رود، این نشان می‌دهد که روایت رژیم با واقعیت تناقض دارد.

 

نتیجه‌ گیری انقلابیون:
ائتلاف جوانان انقلاب بحرین به این نتیجه رسیده است: با استناد با اطلاعات و داده‌های بالا، تیم پیگیری و تحقیق ائتلاف انقلاب اعلام می‌کند که شهید استاذ فخریه مسلم احمد حسن بر اثر اصابت گلوله به سمت چپ سرش شهید شده و این حادثه هیچ ارتباطی با هیچ انفجاری که رژیم مدعی است،‌ندارد.

ابهامات در نحوه بازتاب رسانه‌ای و رسمی این حادثه:
نحوه روایت مقامات و رسانه‌های آل خلیفه و واکنش‌های گسترده عربی و غیر عربی به این حادثه بر ابهامات آن می‌افزاید.
از بیانیه هدفمند وزارت کشور رژیم بحرین و  تروریستی خواندن این حادثه تا موج محکومیت آن از سوی آمریکا، رژیم آل سعود، مصر، سازمان همکاری اسلامی که عملا به شعبه سعودی تبدیل شده، اتحادیه عرب،‌شورای همکاری خلیج فارس، قطر، خط و نشان کشیدن نخست وزیر آل خلیفه برای اکثریت مردم و تهدید آنها به برخورد آهنین، تماس امیر کویت با پادشاه بحرین و محکومیت این حادثه و از همه مهمتر بیانیه جمعی از نمایندگان پارلمان بحرین در حمایت از گروهک تروریستی منافقین و نشانه گرفتن انگشت اتهام به سمت جمهوری اسلامی ایران و حزب الله می‌توان بر مشکوک بودن و به عبارت دیگر هدفمند بودن قتل این شهروند بیگناه بحرینی مهر تایید زد به ویژه با توجه به این‌که رژیم آل خلیفه در پی سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از علمای برجسته شیعیان بحرین و گسترش موج اعتراضات و تحصن ده‌ها هزار نفری در اطراف منزل این عالم بزرگ در تنگنا شدید به سر می‌برد و برای فرار از تنگنا نیاز به روزنه‌ای دارد تا خود را از زیر این فشارهای سنگین خارج کند، تلاش رژیم برای تروریستی خواندن این حادثه و نسبت دادن آن به انقلابیون و متهم کردن ایران و حزب الله در همین راستا قابل ارزیابی است.
نخست وزیر رژیم بحرین برای انقلابیون و اکثریت مردم بحرین خط و نشان کشید و آنها را به مشت آهنین تهدید کرد
کافی است به اظهارات فریبکارانه برخی نمایندگان وابسته به رژیم آل خلیفه توجه کنیم تا صحنه‌سازی برای قتل این شهروند بیگناه و تروریستی خواندن آن با طرح ادعای انفجار بمب را بیشتر درک کنیم.
محمد الجودر عضو فراکسیون موسوم به الوطنیه و نایب رئیس کمیته خارجی و دفاع و امنیت ملی رژیم بحرین در واکنش به این حادثه چنین گفته است : باند تروریست‌ها که در تاریکی فعالیت می‌کنند و  دستانش به خون بیگناهان آلوده است، نفوذی‌های هستند که هدفشان برهم زدن امنیت و ثبات میهن  است.
عادل العسومی رئیس کمیته محیط زیست پارلمان بحرین وابسته به رژیم هم این حادثه را تروریستی خواند و اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه مردم تمجید کرد و بحرین را جزء جدایی ناپذیر شورای همکاری خلیج فارس خواند.
ذیاب النعیمی عضو کمیسیون خارجی و دفاع و امنیت پارلمان بحرین گفت مطمئن هستم که دشمنان میهن هرگز به اهدافشان در برهم زدن امنیت کشور و اجرای طرح‌های خارجی ا هدف منصرف کردن رهبران از تصمیمات خود نخواهند رسید. تروریسم هرگز به عزم و اراده ملت بحرین برای مقاومت در برابر باند تروریستی و افکار گمراه‌کننده خدشه وارد نخواهد کرد.
جمال بوحسن مدعی شد : ما این اقدام تروریستی را که دنباله‌روهای ایران در منطقه انجام دادند، محکوم می‌کنیم که هدف از آن ضربه زدن به امنیت و ثبات پادشاهی بحرین است.
اما عبدالله بن حویل رئیس کمیسیون امور خارجی و دفاعی پارلمان رژیم بحرین در یک اظهارنظر مضحک مدعی شد انفجار تروریستی العکر که به جان باختن یک شهروند و زخمی شدن برخی فرزندانش منجر شد، به مثابه مرحله انتقالی جدید در جنگی است که پادشاهی بحرین علیه تروریسم رهبری می‌‌کند و مسئولیت اجرای طرح‌های آن، ستون پنجم مزدور ایران است.

 

ادعای مضحک یک مقام وابسته به آل خلیفه : انفجار العکر اجرای مستقیم دستور سلیمانی و نصرالله بود!
نگاه کلی به این اظهارات فریبکارانه نشان می‌دهد رژیم آل خلیفه سناریوی خطرناکی را برای تشدید سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم با سوء‌استفاده از پافشاری مردم بر ماهیت صلح آمیز اعتراضاتشان طراحی کرده است که حادثه اخیر در همین راستا می‌تواند قلمداد شود، چرا که مردم بحرین در واکنش به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، بر گرد خانه وی حلقه زده و کفن‌پوشانی که در الدراز تحصن کرده‌اند، به آل خلیفه هشدار داده‌اند برای رسیدن به شیخ عیسی قاسم باید از روی نعش آنها بگذرد و این ایستادگی و استواری مردم و پافشاری آنها بر ادامه مقاومت و جنبش مسالمت آمیز اعتراضی، آل خلیفه را در تنگنای شدید و سردرگمی و حیرت فرو برده تا جایی که حتی حاضر است برای فرار از این تنگنا و بن بست، به طراحی هدفمند قتل شهروندان بپردازد و در راستای اهداف شوم خود یعنی سرکوب جنبش اعتراضات مردمی سوء‌استفاده کند.

 

 

منبع : تسنیم


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در سطح بین الملل
ارسال دیدگاه