خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در سطح بین الملل » شهیده عصمت جمیل محمود

تاریخ انتشار : 1398/03/22 - 12:41

 کد خبر: 14067
 842 بازدید

شهیده عصمت جمیل محمود

شهیده عصمت جمیل وی به قرآن و سیرت نبوی آورد تا از این طریق بیش از پیش خود را تزکیه نماید. او از جمله خواهران روستا بود که از همان ابتدا بر حفظ حجاب خویش تأکید بسیار داشت و دیگر زنان روستا را نیز به این امر، تشویق می کرد. بدین ترتیب او هم مربی و هم مرشد بود و همیشه در درگیری های اهالی روستا با مزدوران صهیونیستی، پا به پای جوانان دیگر مشارکت می کرد.

 

نام و نام خانوادگی : عصمت جمیل محمود
تاریخ تولد: ۱۳۴۴/۰۷/۰۴
محل تولد: روستای سالم
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۰۸/۱۷
محل شهادت: روستای دیرالحطب
طول مدت حیات: ۲۳ سال
نحوه شهادت : اصابت تیر توسط مزدوران صهیونیستی
 

شهیده عصمت جمیل محمود ، در روستای سالم از توابع استان نابلس در (۲۵/۹/۱۹۶۵) ۴/۷/۱۳۴۴ دیده به جهان گشود. پدرش مؤذن روستا بود. بدین ترتیب او از همان ابتدای کودکی با مسجد و قرآن، انس و الفت داشت.
تحصیلات ابتدایی خویش را در مدرسه ی روستا گذراند، اما شرایط به گونه ای نبود که بتواند تحصیلات خود را تکمیل کند. این موضوع او را از تربیت و تزکیه ی نفس باز نداشت.
روی به قرآن و سیرت نبوی آورد تا از این طریق بیش از پیش خود را تزکیه نماید. او از جمله خواهران روستا بود که از همان ابتدا بر حفظ حجاب خویش تأکید بسیار داشت و دیگر زنان روستا را نیز به این امر، تشویق می کرد. بدین ترتیب او هم مربی و هم مرشد بود و همیشه در درگیری های اهالی روستا با مزدوران صهیونیستی، پا به پای جوانان دیگر مشارکت می کرد.
در روز (۷/۱۱/۱۹۸۸م) ۱۷/۸/۱۳۶۷ عصمت پس از خواندن نماز صبح و تلاوت قرآن به همراه خانواده اش به طرف زمین کشاورزی خویش رفت. در بین راه به دیدار خاله اش رفت پس از خداحافظی با خاله اش ملاحظه کرد که ارتش رژیم صهیونیستی، روستای دیرالحطب، را که در مجاورت روستای ایشان قرار داشت، محاصره کرده است و بال گردهای رژیم صهیونیستی با ارسال تجهیزات و نیروی کمکی به یاری این مزدوران شتافته اند تا روستا را سریع تر به تصرف درآورند.
این موضوع باعث شد تا عصمت از رفتن به طرف زمین کشاورزی منصرف شده به همراه دختران و پسران روستا با فریاد الله اکبر و سنگ به دفاع از روستا بپردازد. در حین درگیری تیری به قلبش اصابت کرد و او در سن ۲۳ سالگی به شهادت که آرزوی دیرینه اش بود رساند.

برگرفته از:
کتاب شکوفه های زیتون جلد ۳، صفحه: ۱۱۴

 

منبع : سایت صبح


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در سطح بین الملل
ارسال دیدگاه