خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده صغری شهسواری

تاریخ انتشار : 1398/04/31 - 19:00

 کد خبر: 14086
 1312 بازدید

شهیده صغری شهسواری

شهیده با توجه به علاقه به مذهب و علوم دینی ، نزد مادر خود که بانوی فاضله و مومنه ای بود . به آموزش قرآن و ادعیه پرداخت .وی در منزل شوهر به تربیت فرزندان و خانه داری می پرداخت . در سال ۶۶ در حال انجام راهپیمایی بزرگ و با شکوه «برائت از مشرکین»، مورد حمله عناصر تروریست وهابی عربستان سعودی قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

نــام : صغری
نـام خـانوادگـی : شهسواری
نـام پـدر : ابوالحسن
مـحل تـولـد : شیراز
دیـن و مـذهب : اسلام شیعه
تـاریخ شـهادت :۱۳۶۶/۵/۹
کـشور شـهادت : عربستان
مـحل شـهادت : مکه مکرمه
نـحوه شـهادت : توسط آل سعود

بانوی حاجیه شهیده صغری شهسواری، فرزند ابوالحسن ، در روز سوم فروردین ماه سال ۱۳۲۳ در خانواده ای مذهبی و متوسط در شهرستان قصرالدشت در حومه شیراز به دنیا آمد . صغری در سن ۸ سالگی به مدرسه رفت و تا سال سوم ابتدایی ادامه تحصیل داد . او با توجه به علاقه به مذهب و علوم دینی ، نزد مادر خود که بانوی فاضله و مومنه ای بود . به آموزش قرآن و ادعیه پرداخت. در سال۱۳۲۳ ازدواج نمود که ثمره آن سه فرزند پسر می باشد.
وی در منزل شوهر به تربیت فرزندان و خانه داری می پرداخت . در اواخر سال ۱۳۵۸ به همراه خانواده ( شوهر و فرزندان) به شیراز عزیمت نمود .
سرانجام در غروب خونین جمعه، نهم مرداد ماه ۱۳۶۶ در مکه مکرمه ، در حال انجام راهپیمایی بزرگ و با شکوه «برائت از مشرکین»، مورد حمله عناصر تروریست وهابی عربستان سعودی قرار گرفت و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید. آن بانوی شهیده ۴۳ سال داشت در « گلزار شهدای دارالرحمه » در شیراز به خاک سپرده شد  .

منبع: تبیان


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه