خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده صدیقه کاظمی اسفه

تاریخ انتشار : 1398/03/29 - 14:19

 کد خبر: 14111
 557 بازدید

شهیده صدیقه کاظمی اسفه

هواپیماهای جنگنده عراقی اداره آموزش و پرورش آبادان و بخشهایی از شهر را بمباران کردند و شهیده صدیقه کاظمی اسفه در جلسه اضطراری کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان حضور داشت و در پی بمباران اداره به درجه رفیع شهادت نائل آمد .

نام : صدیقه
نام خانوادگی : کاظمی اسفه
نام پدر: عوض
تاریخ تولد: ۱۳۲۸/۱/۱۹ شمسی
محل تولد: اصفهان – شهرضا – شهرضا
تاریخ شهادت : ۱۳۵۹/۷/۲ شمسی
محل شهادت : ابادان
نحوه شهادت : بمباران هوایی توسط رژیم بعث عراق
نام گلزار:بهشت رضا  شهر:خوزستان – آبادان

 

مسئولان آموزش و پرورش آبادان در دوم مهرماه سال ۵۹ تصمیم گرفتند تا در جلسه ای به تعیین تکلیف موضوع شروع و یا اعلام تعطیلی سال تحصیلی برای دانش آموزان بپردازند، جلسه در محل اداره آموزش و پرورش آبادان و با حضور ۲۵ نفر از کارکنان این اداره از جمله رئیس وقت آموزش و پرورش شهید «صمد صالحی» برگزار شد. هنوز دقایقی از شروع جلسه نگذشته بود که هواپیماهای جنگنده عراقی بر فراز آسمان آبادان پدیدار شدند و لحظاتی بعد این اداره و بخشهایی از شهر را بمباران کردند، در آن لحظات تنها چیزی که به گوش می رسید و دیده می شد صدای الله اکبر مردمی بود که به سمت این اداره می رفتند و پرونده هایی که در هوا پخش شده بود.
نتیجه جلسه اضطراری کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان که با ریاست مدیر وقت آموزش و پرورش آبادان برگزار شده بود در پایان شهادت هر ۲۵ نفر حاضر در جلسه من جمله شهیده صدیقه کاظمی اسفه را در پی داشت که تا امروز چراغ راه سایر فرهنگیان است. 

 

منابع

۱.  نوید شاه
۲. وبلاگ مرد ابادانی
۳. خبرگزاری مهر


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه