خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده شهناز مرشدی

تاریخ انتشار : 1397/09/06 - 18:41

 کد خبر: 12262
 856 بازدید

شهیده شهناز مرشدی

شهیده دانش آموزی ساعی ، باهوش و ممتاز بود همواره مورد تشویق معلمان و مدیران واقع می شد. ساده پوش بود و فوق العاده فهمیده.

نام : شهناز
نام خانوادگی : مرشدی
نام پدر: محمدرضا
تاریخ تولد : ۱۳۵۳- شهرری
شغل: محصل
تاریخ شهادت: ۱۳۶۶/۱۲/۱۸
محل شهادت: تهران
نحوه شهادت: بمباران هوایی

شهیده بزرگوار شهناز مرشدی در خانواده ای مذهبی و تنگدست در شهرری به دنیا آمد. اخلاقی بسیار خوب و پسندیده داشت و با تمام وجود به والدین و خانواده اش احترام می گذاشت و محبت خود را ابراز می داشت. شهناز دختری دلسوز، فداکار و مهربان بود و به مادرش در انجام امور خانه کمک می کرد.
او دانش آموزی ساعی، باهوش و ممتاز بود همواره مورد تشویق معلمان و مدیران واقع می شد. ساده پوش بود و فوق العاده فهمیده. شهناز با اینکه نوجوانی بیش نبود. اما به مسایل شرعی و عبادی توجه خاصی داشت.
سرانجام شهناز مهربان و فداکاردر زمانی که در کلاس اول راهنمایی تحصیل می کرد. در پی بمباران هوایی مناطق مسکونی تهران در آخرین روزهای زمستان ۱۳۶۶، پرواز به دیار دوست را برماندن ترجیح داد و ساکن کوی او شد.
در این پرواز مادر فداکارش (شهید شرف نسا، شاهی) و خواهر عزیزش (شهید رقیه مرشدی) و برادر گرامی اش (شهید عباس مرشدی) و همچنین دختر عمو و مادر عزیزش (شهید مولود مرشدی و شهید اقدس افتخاری) او را همراهی می کردند.(۱)
دلا در عاشقی ثابت قدم باش که در این ره نباشد کار بی اجر

 

پی نوشت:
۱. جمعی از نویسندگان، آیینه و شقایق (یادنامه شهدای زن استان تهران (جلد دوم)، تهران، انتشارات منطقه مقاومت بسیج استان تهران، ۱۳۸۱

 

منبع : نوید شاهد


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه