خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده سیمین ترسایی

تاریخ انتشار : 1398/04/14 - 12:39

 کد خبر: 14169
 956 بازدید

شهیده سیمین ترسایی

معلم شهیده سیمین ترسائی در سال ۱۳۶۳ در شهرستان زابل دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۸۹ در سن ۲۶ سالگی در روز تاسوعا حسینی توسط اشرار کوردل به شهادت رسید.

نام:سیمین
نام خانوادگی: ترسائی
نام پدر:محمد حسین
تحصیلات:فوق دیپلم
محل تولد:زابل
تاریخ تولد:۱۳۶۳/۳/۱
تاریخ شهادت:۱۳۸۹/۹/۲۴
محل شهادت:چابهار
حادثه منجر به شهادت :ترور

شهیده سیمین ترسایی سال ۱۳۶۳ در خانواده¬ای مذهبی متولد شد. پدرش کارگر بود و روزگار به سختی می گذشت. چون فرزند ارشد خانواده بود و یک برادر و سه خواهر کوچکتر داشت، بار خیلی از کارهای منزل و رتق و فتق امور خواهران و برادران با او بود. دوران تحصیلش را با وجود تمام این مشکلات تا مقطع دیپلم در زابل سپری کرد.
پس از آن که مدرک دیپلم را دریافت نمود، شش سال در نهضت سوادآموزی منطقه محروم چابهار مشغول به خدمت شد. در ضمن خدمت، تحصیلات دانشگاهی را نیز در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد چابهار ادامه داد. به شرکت در مراسم مذهبی و مخصوصا مجلس عزای امام حسین (علیه السلام) علاقه خاصی داشت. ۲۴ آذرماه ۱۳۸۹ هنگامی که برای شرکت در مراسم عزاداری به میدان فرمانداری چابهار رفته بود، زمانی که آخرین دسته عزاداری در هنگام عبور از آنجا بود دو عامل تروریست انتحاری خود را در میان جمعیت عزادار منفجر کرده و تعداد زیادی از عزاداران را به شهادت رساندند. شهید سیمین ترسایی نیز یکی از ۳۷ شهید این فاجعه بود که کربلایی شد.

 

منابع :

۱.هابیلیان
۲ . فائزون


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه