خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در سطح بین الملل » شهیده راشل کوری

تاریخ انتشار : 1398/04/10 - 18:57

 کد خبر: 14301
 1110 بازدید

شهیده راشل کوری

راشل کوری جوان مسیحی ۲۳ ساله آمریکایی سر راه بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی ایستاد تا از تخریب خانه یک داروساز فلسطینی جلوگیری کند. اما بولدوزر اسرائیلی با عبور از روی راشل او را به شهادت رساند .

راشل کوری جوان مسیحی  ۲۳ ساله آمریکایی ۲۷ ژانویه سال ۲۰۰۳ به نوار غزه سفر کرد. در اولین شب اقامتش در شهر رفح در جنوب نوار غزه با دو نفر از فعالین خارجی که می‌خواستند با نصب تابلوهایی که روی آن‌ها نوشته بودندافراد بین‌المللیباعث توقف تیراندازی سربازان اسرائیلی به سمت شهروندان فلسطینی شوند. می‌خواستند با سیاست “تخریب منازل، ریشه‌کن کردن درختان و ارعاب شهروندان بی‌دفاع فلسطینی” مقابله کنند.

کم‌تر از دو ماه بعد یعنی ۱۶ مارس ۲۰۰۳ راشل که کاور نارنجی فلورسنت به تن داشت تا به راحتی دیده شود، سر راه بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی ایستاد تا از تخریب خانه یک داروساز فلسطینی به نامسمیر نصراللهکه در این مدت با هم آشنا شده بودند، جلوگیری کند. اما بولدوزر اسرائیلی با عبور از روی راشل جمجمه او را شکست، دنده‌های او را خرد کرد و ریه‌های او را سوراخ کرد. اما گویی این کافی نبود، راننده بدون آن که تیغه بولدوزر را بالا ببرد، دنده عقب گرفت و برای بار دوم از روی بدن راشل رد شد.


شاید این راننده، ارتش اسرائیل و کل دستگاه رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد مرگ یعنی از بین رفتن راشل کوری، یعنی موفقیت اسرائیل، و یعنی تمام شدن ماجرا. اما دقیقاً به عکس، شهادت راشل کوری تازه آغاز یک حماسه بود. حماسه‌ای که در چند جبهه مختلف ادامه پیدا کرد و علی‌رغم تلاش‌های بی‌وقفه اسرائیل و آمریکا برای خفه کردن آن در نطفه ادامه دارد.

 

منبع : مشرق


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در سطح بین الملل
ارسال دیدگاه