خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده خاتون مهدیان

تاریخ انتشار : 1398/01/11 - 19:25

 کد خبر: 13380
 1155 بازدید

شهیده خاتون مهدیان

وی فردی با ایمان بود و همیشه به یاد خدا و مشغول راز و نیاز با معبود خود بود. زندگی بسیار ساده ای داشت و از تجمل گرایی متنفر بود . خاتون ، آرزویش زیارت خانه خدا بود.

نام :خاتون
نام خانوادگی : مهدیان
نام پدر: محمد
شماره شناسنامه:۴۸۷
محل تولد: قائنات/ خراسان جنوبی
تاریخ تولد:۱۳۱۱
گلزار:قائنات/ خراسان جنوبی
محل شهادت:مکه مکرمه
تاریخ شهادت:۶۶/۰۵/۰۹
نحوه شهادت: مراسم برائت از مشرکین

شهید حاجیه خاتون مهدیان در سال ۱۳۱۱ در روستای بزن آباد از توابع شهرستان قاینات و در خانواده ای کاملاً مذهبی و کشاورز و دامدار دیده به جهان گشود تربیت اولیه را در دامن پدر و مادر خود آغاز نمود و تا قبل از ازدواج هم دوش پدر و مادرش در کارهای کشاورزی و دامداری مشغول به کار بود به علت کمبود امکانات آموزشی در روستای محل سکونت شان از درس خواندن محروم ماند .
وی فردی با ایمان بود و همیشه به یاد خدا و مشغول راز و نیاز با معبود خود بود. در سن ۱۸ سالگی با آقای جمعه حلمی ازدواج نمود و وارد خانواده دوم خودش شد و حاصل این ازدواج ، یک پسر و دو دختر شد که در دامن مادر خود تربیت یافتند. وی زندگی بسیار ساده ای داشت و از تجمل گرایی متنفر بود . خاتون ، آرزویش زیارت خانه خدا بود.
سرانجام در سال ۱۳۶۶ این آرزو محقق شد و به مکه معظمه اعزام گردید . در آن جا کلیه اعمالش را به خوبی انجام داد و در مورخه ۹/۵/۱۳۶۶ در تظاهرات برائت از مشرکین شرکت نمود و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مزار این شهید گرامی در قبرستان روستای بزن آباد می باشد.

منبع : زنان شهید


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه