خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده آمنه اصلانی

تاریخ انتشار : 1397/10/12 - 18:26

 کد خبر: 12635
 984 بازدید

شهیده آمنه اصلانی

شهیده از خیل مشتاقان جنگ بود و در فعالیت های پشت جبهه به همراه والدینش حضور فعال داشت. آمنه در پی بمباران‌های هوایی دژخیمان عراقی در تهران در سن ۱۴ سالگی به شهادت رسید .

نام : آمنه 
نام خانوادگی : اصلانی
نام پدر :عزیزالله
محل تولد :تهران /تهران
طول مدت حیات :۱۴
تاریخ شهادت : ۱۳۶۴/۰۱/۲۸
محل شهادت :تهران
نحوه شهادت : بمباران‌های هوایی دژخیمان عراقی

شهیده آمنه در سال ۱۳۵۰ در تهران دیده به جهان گشود. در خانواده‌ای مذهبی و معتقد تربیت شد. دوازده سال بیشتر نداشت که به مسائل عبادی علاقمند گشت. نماز صبحش هیچگاه قضا نشد. آمنه از خیل مشتاقان جنگ بود و در فعالیت های پشت جبهه به همراه والدینش حضور فعال داشت. در بین دوستان به حسن خلق و گشاده‌رویی شهرت داشت. او در آرایشگاه یکی از دوستان مادرش مشغول کار شد و در پی بمباران‌های هوایی دژخیمان عراقی در تاریخ ۱۳۶۴/۰۱/۲۸ در تهران در سن ۱۴ سالگی ساکن کوی دوست شد و به وصال رسید.

 

عاشق اباعبدالله (ع)
آمنه واقعاً مهربان بود. در تمام مراسم ها شرکت می‌کرد و برای جمع‌آوری کمکهای مردمی برای جبهه تلاش زیادی انجام می‌داد.یکی از روزهای محرم به همراه پدرم برای بازدید از خانواده‌های معظم شهدا از خانه خارج شدیم، در مقابل منزل یکی از این عزیزان، عزاداران سالار شهیدان (ع) مشغول عزاداری بودند ما هم چند لحظه‌ای ایستادیم تا از مجلس فیض ببریم. در آن میان احساس کردم فردی غریبانه در سوگ حضرت می‌گرید، نزدیک رفتم و دویدم آمنه است که اینگونه عاشقانه نام مولا را بر لبان خود جاری ساخته و بی‌تابانه اشک می‌ریزد.

 

منبع : پایگاه فرهنگی و مذهبی جنگ و زن


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه