خبرهای ویژه

rahbari
» زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس » شهیده منیژه اهری زاده

تاریخ انتشار : 1397/12/05 - 18:22

 کد خبر: 13145
 1097 بازدید

شهیده منیژه اهری زاده

در جنگ گنبد ضد انقلاب خانه به خانه یورش می برد و در یکی از این روزها ضد انقلاب که از شدت عشق و علاقه منیژه به اسلام باخبر بود با نقشه شوم در اذان ظهر زمانیکه وی در حال وضو گرفتن بود به منزل او یورش بردد وایشان را به شهادت رساند.

نام : منیژه
نام خانوادگی : اهری زاده
تاریخ شهادت : ۱۳۵۸/۰۱/۰۹
نام پدر : عبدالمطلب
محل تولد : گرگان
تاریخ تولد : ۱۳۳۳/۰۱/۲۱
استان : گلستان
شهر : گرگان

منیژه اهری زاده در خانواده مذهبی و پر جمعیت و در سطح متوسط به عنوان نهمین فرزند خانواده چشم به جهان گشود. پدر وی عبدالمطلب نام داشت و مردی مومن و از عاشقان اباعبدالله حسین بود.
منیژه در هفت سالگی پا به مدرسه نهاد و مشغول به تحصیل شد اما به علت فقر مالی از کلاس ششم به بعد ترک تحصیل کرد و هجده ساله بود که به عنوان کارگر در کارخانه پوشاک مشغول به کار شد.
احساس مسئولیت بالا و تلاش منیژه باعث شد تا در کار خود فردی موفق باشد. او در منزل نیز باجان ودل در خدمت پدر و مادر پیر و ناتوان خود بود و از خواهر و برادران کوچکتر از خود مراقبت می کرد. منیژه با خلوص نیت ، تمام حقوق خود را در اختیار پدر پیرش که از کار افتاده شده بود می گذاشت. و از وی حلالیت میطلبید.
با شروع انقلاب بزرگ اسلامی وی نیز همدوش افرادخانواده و انقلابیون به خیابانها آمد تا اعتراض خود را به رژیم منحوط پهلوی اعلام کند. شرکت در تظاهراتها باعث شد تا موقعیت شغلی منیژه به خطر بیفتد اما وی به دلیل ایمان راسخ به امام خمینی و آرمانهای انقلاب اسلامی که ایشان مطرح می کردند، عقب نشینی نکرد.
وی علاقه وافری به امام خمینی داشت و در هنگام ورود تاریخی امام به میهن در ۱۲ بهمن ۵۷ از مردم با شیرینی ووشکلات پذیرایی می کرد.
یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی سال ۱۳۵۸جنگ داخلی گنبد که عاملان آن گروهکهای ضد انقلاب بودند شروع شد و امنیت شهر به خطر افتاد.
منیژه از جمله کسانی بود که در این شرایط همکاران خود را به کار و تلاش فرا می خواند و همواره می گفت :”برای شکست ضد انقلاب نباید بگذاریم کارخانه تعطیل شود مبادا به انقلاب اسلامی ضربه ای وارد شود.”
در جنگ گنبد ضد انقلاب خانه به خانه یورش می برد و در یکی از این روزها ضد انقلاب که از شدت عشق و علاقه منیژه به اسلام باخبر بود با نقشه شوم در اذان ظهر زمانیکه وی در حال وضو گرفتن بود به منزل او یورش بردد وایشان را به شهادت رساند.
به دلیل محاصرۀ خیابانهای محدودۀ منزل شهید توسط ضد انقلاب پیکر پاک این شهید بعد از شش روز یعنی روز ۱۴ فروردین ۵۸ که سپاهیان غیور اسلام آنها را سرکوب کردند به خاک سپرده شد.شهید منیژه اهری زاده به عنوان اولین شهید زن گنبد می باشد.

 

منبع : زنان شهید


برچسب ها : , , , , , ,
دسته بندی : زنان شهیده در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
ارسال دیدگاه