خبرهای ویژه

rahbari
» زن ، گفتگو و معرفی » زنان و روحیه‌ی عرفانی

تاریخ انتشار : 1398/01/10 - 18:19

 کد خبر: 13375
 1418 بازدید

زنان و روحیه‌ی عرفانی

محی‌الدین‌بن‌عربی می‌گوید: زنان جهت فهم و سیر عرفانی آمادگی بیشتری دارند. اگر راه را بشناسند خیلی زودتر از مردها مقامات عرفانی را طی می‌کنند.

استاد اصغر طاهر زاده :
محی‌الدین‌بن‌عربی می‌گوید: زنان جهت فهم و سیر عرفانی آمادگی بیشتری دارند. اگر راه را بشناسند خیلی زودتر از مردها مقامات عرفانی را طی می‌کنند.
همین‌جا به خواهرانی که وظیفه مادری به عهده‌شان نیست عرض می‌کنم سعی کنید استعداد عرفانی خود را به شدت رشد دهید ، شرایط خود را فرصت مغتنمی‌ بدانید که خداوند در اختیار شما گذارده است.
محی‌الدین می‌گوید: یکی از استادهای سلوکی من یک زن هشتاد و چند ساله‌ایی بود که مثل قرص قمر بود.
چیزی که بالاترش را حضرت عسکری (ع) می‌فرمایند که «نَحْنُ حُجَجُ اللهِ عَلَی خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَهُ حُجَّهٌ عَلَیناٰ» ما حجت خدا بر خلق خدا هستیم و جدّ ما فاطمه حجت خدا بر ما است.
بحمدالله در نظام اسلامی ‌با دمِ الهی حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌علیه» زنانی تربیت شده‌اند که بدون هیچ ادعا و سر و صدایی راه‌هایی را طی کرده‌اند که اهل عرفان حسرت احوالات و مقامات آنان را می‌خورند. خواهرانی که در موقعیت خاص هستند و شرایط همسرداری برایشان فراهم نیست قدر روحیه لطیف عرفانی خود را بدانند و آن را با هیچ چیز دیگر معاوضه نکنند، همان‌طور که من و شما بعد از ماه رمضان یا بعد از زیارت خانه خدا و ائمه معصومین (ع) باید مواظب باشیم آن احوالات با آرزوهای دنیایی ضایع نشود.
روحیه عرفانی زنان نیاز به آسوده‌بودن از مشغله‌های اجتماعی دارد، تا هم خودشان بهره کافی ببرند، و هم همسر و فرزندان یا شاگردانشان از آن روحیه محروم نگردند.
غیر ممکن است، زنان در فضای آرامش و اُنس نباشند و مردان زندگی را به سلامت طی کنند. پس نجات مردان به صفای معنوی زنان است، زیرا آن‌جا که «قدرت» خود را می‌نمایاند و به خود مغرور است، آنچه کارساز و نتیجه‌بخش است، روح خدمت است و دلسوزی. حتی در شرایط عادی هم اگر چه مردان داد و بیداد می‌نمایند و قدرت‌نمایی می‌کنند ولی در نهایت اشک زنان است که حرف آخر را می‌زند، چه رسد که این روحیه برای اهدافی مقدس به کار گرفته شود.
حالا کسانی که با اشک حکومت می‌کنند، اگر صفای روحانی خود را از دست بدهند احساساتِ همراه با وَهم به میدان می‌آید و در این حالت بازار تریکو فروش‌ها با پول بابا و اشک مادر رونق می‌یابد!.

 

منبع: زن، آن‌گونه که باید باشد


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : زن ، گفتگو و معرفی
ارسال دیدگاه