خبرهای ویژه

rahbari
» جایگاه زن در اسلام » الگوی اسلامی زن

تاریخ انتشار : 1397/05/17 - 16:01

 کد خبر: 11931
 1720 بازدید

الگوی اسلامی زن

زن در محیط اسلامی رشد علمی میکند ، رشد شخصیتی میکند ، رشد اخلاقی میکند، رشد سیاسی میکند، در اساسی‌ ترین مسائل اجتماعی در صفوف مقدم قرار میگیرد ، در عین حال زن باقی میماند . زن بودن ، برای زن یک نقطه‌ی امتیاز است ، یک نقطه‌ی افتخار است . این افتخاری نیست برای […]

زن در محیط اسلامی رشد علمی میکند ، رشد شخصیتی میکند ، رشد اخلاقی میکند، رشد سیاسی میکند، در اساسی‌ ترین مسائل اجتماعی در صفوف مقدم قرار میگیرد ، در عین حال زن باقی میماند . زن بودن ، برای زن یک نقطه‌ی امتیاز است ، یک نقطه‌ی افتخار است . این افتخاری نیست برای زن که او را از محیط زنانه ، از خصوصیات زنانه ، از اخلاق زنانه دور کنیم . خانه‌داری را ، فرزندداری را ، شوهرداری را ننگ او به حساب بیاوریم .

فرهنگ غربی خانواده را متلاشی کرد . امروز یکی از مشکلات بزرگ دنیای غرب ، متلاشی شدن خانواده‌هاست ، افزایش فرزندان بی هویت است . اینها گریبان غرب را خواهد گرفت . حوادث اجتماعی بمرور پیش می‌آید . غرب از همین نقطه سخت‌ ترین ضربه‌ها را خواهد خورد و این تمدن مادی پر زرق و برق از همین نقطه فرو خواهد ریخت .

اسلام با نظر کرامت به زن نگاه میکند . همه‌ی خصوصیات انسانی میان زن و مرد مشترک است. یک انسان قبل از آنی که اتصاف پیدا کند به زن بودن، یا مرد بودن، متصف است به انسان بودن . در انسانیت ، زن و مردی وجود ندارد ، همه یکسانند . نگاه اسلام این است . خصوصیات جسمیای خدای متعال در دو جنس قرار داده است که هر کدام نقشی در ادامه‌ی آفرینش ، در رشد و تعالی انسان ، در حرکت تاریخ بر عهده دارند ؛ و نقش زن مهمتر است .

مهمترین کار انسان ، تداوم بخشیدن به نسل بشری است؛ یعنی تولید مثل ؛ نقش زن در این کار قابل مقایسه با نقش مرد نیست . خانه از این جهت مهم است ، خانواده از این جهت مهم است ، محدودیتهای اعمال غرائز جنسی از این جهت مهم است ؛ با این دید باید به مسائل اسلام و به احکام شریعت اسلامی نگاه کرد . غربِ گمراه ، اسم اینها را میگذارد محدودیت . اسم آن اسارت گمراه‌کننده را میگذارد آزادی ! این جزو فریبهای غربی است .

بیانات در دیدار شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی «زنان و بیداری اسلامی» ۱۳۹۱/۰۴/۲۱


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : جایگاه زن در اسلام
ارسال دیدگاه